Treść książki

Przejdź do opcji czytnikaPrzejdź do nawigacjiPrzejdź do informacjiPrzejdź do stopki
Z.Kwieciński,B.Śliwerski,Pedagogika.Podręcznikakademicki.T.2,Warszawa2003,ISBN83-01-14133-6,©byWNPWN2005
Spistreści
CzęśćI
TEORIEWYCHOWANIA
Wstęp(BogusławŚliwerski)
Rozdział1.Istotaiprzedmiotbadańteoriiwychowania
(BogusławŚliwerski)
1.1.Typologiateoriiibadańnaukowych
1.2.Naukowaipotocznateoriawychowania
1.3.Relacjemiędzyteoriąwychowaniaapedagogikąoglną
1.4.Teoriawychowaniajakoprzedmiotkształceniaakademickiego
1.5.Teoriawychowaniawinnychkrajach
Rozdział2.Czteryorientacjebadawczewteoriachwychowania
(BogusławŚliwerski)
2.1.Orientacjasocjologiczna
2.2.Orientacjenormatywne
2.2.1.Orientacjanormatywno-ideologiczna
2.2.2.Orientacjanormatywno-filozoficzna
2.3.Orientacjapsychologiczna
2.4.Orientacjaeklektyczna
Rozdział3.Badaniaporównawczeteoriiwychowania
(BogusławŚliwerski)
3.1.Bezzałożeniowarekonstrukcjateoriiwychowania
3.2.Krytykahermeneutycznateoriiwychowania
3.3.Badaniaporwnawczeteoriiwychowania
Rozdział4.Nowekategoriepojęciowewspółczesnejteoriiwychowania
(KrzysztofRubacha)
4.1.Ambiwalencjakulturowykontekstwychowania
4.2.Decentracjaspołecznykontekstwychowania
4.3.Tożsamośćrozwojowykontekstwychowania
12
14
14
16
18
21
22
28
28
33
34
36
42
46
51
52
54
55
59
60
62
63