"Android w praktyce. Projektowanie aplikacji"

Identyfikator Librowy: 113491

Spis treści

Wstęp 8

1. Elementy projektu aplikacji na platformę Android w środowisku Eclipse 10

2. Pierwsza aplikacja „Witaj Świecie” 16

3. Emulator urządzenia z systemem Android AVD 21

4. Główne elementy składowe aplikacji na platformie Android 26

4.1. Kontekst 26

4.2. Aktywności 27

4.3. Intencje 36

4.4. Usługi 62

4.5. Dostawcy treści 74

4.6. Odbiorcy treści 86

5. Podstawy struktury pliku AndroidManifest.xml 94

6. Filtry intencji 101

7. URI – Uniform Resource Identifier 111

8. Pliki preferencji i pliki płaskie 113

8.1. Pliki preferencji 113

8.2. Pliki płaskie 120

9. Rysowanie, animacje i podstawy grafiki 3D 123

9.1. Rysowanie z wykorzystaniem obiektów Canvas i Paint 123

9.2. Definiowanie kształtów w zasobach XML 140

9.3. Rysowanie z wykorzystaniem klasy ShapeDrawable 157

9.4. Animacje 160

9.5. Podstawy grafiki 3D 172

10. Zastosowanie bazy danych SQLite 182

10.1. Projektowanie baz danych 182

10.2. Podstawy języka SQL 188

10.3. Struktura aplikacji zawierającej bazę danych 192

11. Powiadomienia – Notifications 209

12. Wykorzystanie klasy Thread i AsyncTask 218

12.1. Wątki – obliczenia w tle 218

12.2. Wątki – obliczenia w tle z przekazywaniem danych do interfejsu 223

12.3. AsyncTask – obliczenia w tle z prostą integracją z interfejsem 230

13. Przetwarzanie plików XML 236

14. Opis typów zasobów 256

14.1. Łączenie zasobów z programem 256

14.2. Typy zasobów 260

14.3. Definiowanie zasobów alternatywnych (podfoldery /res) 279

14.4. Zasady budowy różnego typu ikon dla systemu Android 299

15. Przegląd elementów interfejsu użytkownika oraz projektowanie układów 303

15.1. Elementy interfejsu GUI 303

15.2. Projektowanie układów – Layouts 319

15.2.1. Właściwości kontrolek w układach 319

15.2.2. Układ liniowy (LinearLayout) 327

15.2.3. Układ względny (RelativeLayout) 332

15.2.4. Układ tabelaryczny (TableLayout) 341

15.2.5. Układ kratownicowy (GridLayout) 347

15.2.6. Układ z ramką (FrameLayout) 358

15.2.7. Łączenie układów 359

15.3. Identyfikacja i obsługa gestów 361

15.4. Adaptery danych 371

16. Spis rysunków, tabel i przykładów 395

Podstawowe zasoby internetowe 400