"Android w praktyce. Projektowanie aplikacji"
Identyfikator Librowy: 113491
Spis treści
Wstęp 8
1. Elementy projektu aplikacji na platformę Android w środowisku Eclipse 10
2. Pierwsza aplikacja „Witaj Świecie” 16
3. Emulator urządzenia z systemem Android AVD 21
4. Główne elementy składowe aplikacji na platformie Android 26
4.1. Kontekst 26
4.2. Aktywności 27
4.3. Intencje 36
4.4. Usługi 62
4.5. Dostawcy treści 74
4.6. Odbiorcy treści 86
5. Podstawy struktury pliku AndroidManifest.xml 94
6. Filtry intencji 101
7. URI – Uniform Resource Identifier 111
8. Pliki preferencji i pliki płaskie 113
8.1. Pliki preferencji 113
8.2. Pliki płaskie 120
9. Rysowanie, animacje i podstawy grafiki 3D 123
9.1. Rysowanie z wykorzystaniem obiektów Canvas i Paint 123
9.2. Definiowanie kształtów w zasobach XML 140
9.3. Rysowanie z wykorzystaniem klasy ShapeDrawable 157
9.4. Animacje 160
9.5. Podstawy grafiki 3D 172
10. Zastosowanie bazy danych SQLite 182
10.1. Projektowanie baz danych 182
10.2. Podstawy języka SQL 188
10.3. Struktura aplikacji zawierającej bazę danych 192
11. Powiadomienia – Notifications 209
12. Wykorzystanie klasy Thread i AsyncTask 218
12.1. Wątki – obliczenia w tle 218
12.2. Wątki – obliczenia w tle z przekazywaniem danych do interfejsu 223
12.3. AsyncTask – obliczenia w tle z prostą integracją z interfejsem 230
13. Przetwarzanie plików XML 236
14. Opis typów zasobów 256
14.1. Łączenie zasobów z programem 256
14.2. Typy zasobów 260
14.3. Definiowanie zasobów alternatywnych (podfoldery /res) 279
14.4. Zasady budowy różnego typu ikon dla systemu Android 299
15. Przegląd elementów interfejsu użytkownika oraz projektowanie układów 303
15.1. Elementy interfejsu GUI 303
15.2. Projektowanie układów – Layouts 319
15.2.1. Właściwości kontrolek w układach 319
15.2.2. Układ liniowy (LinearLayout) 327
15.2.3. Układ względny (RelativeLayout) 332
15.2.4. Układ tabelaryczny (TableLayout) 341
15.2.5. Układ kratownicowy (GridLayout) 347
15.2.6. Układ z ramką (FrameLayout) 358
15.2.7. Łączenie układów 359
15.3. Identyfikacja i obsługa gestów 361
15.4. Adaptery danych 371
16. Spis rysunków, tabel i przykładów 395
Podstawowe zasoby internetowe 400