"Przywództwo organizacyjne w kontekście aksjologicznych i moralnych wyzwań przyszłości"
Identyfikator Librowy: 115794
Spis treści
Wstęp 7
ROZDZIAŁ I. PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJI 13
1.1 Zarządzanie a przewodzenie w organizacji – terminologia, analogie i różnice 15
1.2 Geneza i źródła władzy organizacyjnej 29
1.3 Ewolucja wybranych teorii, koncepcji i poglądów na przywództwo 41
1.4 Postmodernizm w zarządzaniu –paradygmaty i metafory organizacji 53
1.5 Kultura organizacyjna 63
ROZDZIAŁ II. ETYCZNY WYMIAR BIZNESU 79
2.1 Etyka i moralność a biznes 81
2.2 Zastosowanie teorii etycznych w biznesie 87
2.3 Idea społecznej odpowiedzialności biznesu (CS R) 103
2.4 Instytucjonalizacja etyki w biznesie – teoria a rzeczywistość 113
2.5 Ponowoczesny kryzys wartości i problemy moralne w biznesie 123
ROZDZIAŁ III. PRZYWÓDZTWO JAKO FILOZOFIA ŻYCIA I SZTUKA ZARZĄDZANIA – WYZWANIA I PERSPEKTYWY 139
3.1 Przywódca jako kreator i nauczyciel wartości 141
3.2 Zarządzanie poprzez wartości 153
3.3 Kognitywno‑emocjonalny wymiar przywództwa 159
3.4 Etyczne fundamenty przewodzenia w organizacji 175
3.5 Pojęcie pełnej partycypacji w zarządzaniu a dobro wspólne 197
Zakończenie 209
Bibliografia 215
Indeks 229