"Przywództwo organizacyjne w kontekście aksjologicznych i moralnych wyzwań przyszłości"

Identyfikator Librowy: 115794

Spis treści

Wstęp 7

ROZDZIAŁ I. PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJI 13

1.1 Zarządzanie a przewodzenie w organizacji – terminologia, analogie i różnice 15

1.2 Geneza i źródła władzy organizacyjnej 29

1.3 Ewolucja wybranych teorii, koncepcji i poglądów na przywództwo 41

1.4 Postmodernizm w zarządzaniu –paradygmaty i metafory organizacji 53

1.5 Kultura organizacyjna 63

ROZDZIAŁ II. ETYCZNY WYMIAR BIZNESU 79

2.1 Etyka i moralność a biznes 81

2.2 Zastosowanie teorii etycznych w biznesie 87

2.3 Idea społecznej odpowiedzialności biznesu (CS R) 103

2.4 Instytucjonalizacja etyki w biznesie – teoria a rzeczywistość 113

2.5 Ponowoczesny kryzys wartości i problemy moralne w biznesie 123

ROZDZIAŁ III. PRZYWÓDZTWO JAKO FILOZOFIA ŻYCIA I SZTUKA ZARZĄDZANIA – WYZWANIA I PERSPEKTYWY 139

3.1 Przywódca jako kreator i nauczyciel wartości 141

3.2 Zarządzanie poprzez wartości 153

3.3 Kognitywno‑emocjonalny wymiar przywództwa 159

3.4 Etyczne fundamenty przewodzenia w organizacji 175

3.5 Pojęcie pełnej partycypacji w zarządzaniu a dobro wspólne 197

Zakończenie 209

Bibliografia 215

Indeks 229