"Problemy edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną"

Identyfikator Librowy: 1173

Spis treści

Wstęp 5

Andrzej Twardowski; Dylematy integracyjnego kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością 9

Aleksandra Maciarz; Dylematy edukacji specjalnej w klasach integracyjnych 28

Teresa Żółkowska; Wybrane koncepcje edukacji integracyjnej 37

Iwona Chrzanowska; Czy szkoła ogólnodostępna jest dostępna? Perspektywy powodzenia działań normalizacyjnych w edukacji uczniów upośledzonych umysłowo 49

Monika Gołubiew, Amadeusz Krause; Szkolnictwo specjalne - krajobraz po reformie 71

Elżbieta M. Minczakiewicz; W poszukiwaniu podstaw integracji 85

Marzenna Zaorska; Wyznaczniki skuteczności edukacji integracyjnej dzieci z zaburzeniami złożonymi 96

Grit Wachtel; Zur aktuellen Diskussion um die Beschulung von Kindern und Jugendlichen mit kognitiven Beeinträchtigungen in der BRD 110

Danuta Kopeć; Osoba z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w systemie edukacji 126

Aleksandra Zawiślak; Nauczycielskie opinie o procesie integracji edukacyjnej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną 137

Małgorzata Karwowska; Problemy edukacji integracyjnej w opinii kadry pedagogicznej 148

Grażyna Kwaśniewska; Integracja - odkrywanie pojęcia 161

Zenon Gajdzica; Szkic do badań nad efektywnością kształcenia integracyjnego 171

Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk; Perspektywy i zagrożenia społecznej integracji osób z niepełnosprawnością 184

Bernadeta Szczupał; Program PACE jako przykład skuteczności edukacji integracyjnej młodzieży z obniżoną sprawnością intelektualną 200

Ewelina Jutrzyna; Prointegracyjna terapia dzieci niepełnosprawnych intelektualnie z rodzin alkoholowych prowadzona poprzez działania twórcze 207

Katarzyna Parys; Problemy integracji szkolnej w badaniach empirycznych - przegląd materiałów pokonferencyjnych 221

Anna Zamkowska; Osoba niepełnosprawna w systemie edukacji na przykładzie Republiki Irlandii 267