"Młody odbiorca w kręgu lektur pożytecznych i szkodliwych"
Identyfikator Librowy: 124112
Spis treści
Od redaktorek 7
Małgorzata GwaderaO zagrożeniach płynących z czytelnictwa dzieci i młodzieży w XXI wieku 9
Katarzyna Krupka-JedynakDziecko czytające. Obrazy lektury „książki zakazanej” w polskiej kulturze II połowy XIX i na początku XX wieku (na wybranych przykładach z literatury pięknej i pamiętników) 23
Alicja BaluchO pożytkach płynących z właściwego rozpoznania w praktyce lektury 35
Alicja Ungeheuer-Gołąb„Łzy i dreszcze”. O emotywnym odbiorze literatury dziecięcej 45
Michał RogożKubuś Puchatek jako bohater wielu pokoleń. Z dziejów recepcji arcydzieła Alana Aleksandra Milne’a na polskim rynku wydawniczym 59
Zofia BudrewiczModne, bo pożyteczne. Wartość i edukacyjne znaczenie międzywojennych podróży krajoznawczych dla młodzieży 77
Zofia Ożóg-WiniarskaBianca Pitzorno i jej bohaterowie 93
Marta NadolnaLęk przed książkami o Lwowie 111
Krystyna Heska-KwaśniewiczKsiążki harcerskie — książki groźne 123
Ewa Jabłońska-Stefanowicz„Szkolne” edycje klasyki po 1989 roku. Szkody i pożytki 135
Sylwia GajownikO szkodliwości książek trywialnych 155
Barbara PytlosPortret nastolatki kreowany na łamach miesięcznika „Dziewczyna” w latach 2005—2009 (rekonesans badawczy) 167
Katarzyna TałućPrzejaw młodzieżowego buntu czy walki politycznej? Niezależne młodzieżowe czasopisma w Polsce lat 80. XX wieku 175
Małgorzata ChrobakPostawy wobec obcości w prozie dla młodzieży po 1989 roku 189
Renata GrigoriewOniryczny most porozumienia z dzieckiem, które boi się ciemności. Na przykładzie poezji Danuty Wawiłow 203
Agnieszka KotwicaBiblioterapeutyczna działalność śląskich bibliotek na przykładzie Biblioteki Śląskiej w Katowicach i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Zabrzu 221
Barbara Mauer-GórskaBiblioterapia a edukacja informacyjna z zakresu wiedzy o zdrowiu 233