"Przedsiębiorczość w budowaniu zdolności konkurencyjnej przedsiębiorstw"

Identyfikator Librowy: 127456

Spis treści

Wstęp 8

Rozdział 1. Przedsiębiorczość w rozwoju społeczno-gospodarczym 12

1.1. Istota przedsiębiorczości oraz jej rodzaje 12

1.2. Mikroekonomiczne uwarunkowania przedsiębiorczości i jej znaczenie w rozwoju przedsiębiorstwa 20

1.3. Makroekonomiczne uwarunkowania przedsiębiorczości i jej znaczenie w rozwoju społeczno-gospodarczym 27

1.4. Zależności między przedsiębiorczością, wzrostem gospodarczym i rozwojem społeczno-gospodarczym 35

Rozdział 2. Przedsiębiorczość przedsiębiorstwa jako podstawowy element budowania zdolności konkurencyjnej 45

2.1. Pojęcie przedsiębiorczości przedsiębiorstwa 45

2.2. Relacje między przedsiębiorczością, działalnością innowacyjną a zdolnością konkurencyjną przedsiębiorstwa 54

2.3. Strategiczny charakter przedsiębiorczości w ujęciu kluczowych celów strategicznych przedsiębiorstwa 66

Rozdział 3. Wpływ działalności innowacyjnej na przedsiębiorczość i zdolność konkurencyjną przedsiębiorstwa 78

3.1. Istota innowacji i innowacyjności 78

3.2. Uwarunkowania działalności innowacyjnej przedsiębiorstwa 84

3.3. Zintegrowane modele działalności innowacyjnej przedsiębiorstwa 92

3.4. Polityka innowacyjna państwa wobec wyzwań globalizacji 103

Rozdział 4. Pomiar przedsiębiorczości i jej znaczenie w budowaniu zdolności konkurencyjnej przedsiębiorstwa 111

4.1. Składniki potencjału przedsiębiorczości w strukturze przedsiębiorstwa 111

4.2. Syntetyczny miernik przedsiębiorczości przedsiębiorstwa – ujęcie autorskie 119

4.3. Kapitał intelektualny a poziom przedsiębiorczości przedsiębiorstwa 124

4.4. Miernik przedsiębiorczości przedsiębiorstwa w obszarze innowacji – ujęcie autorskie 133

Rozdział 5. Przedsiębiorczość polskich małych i średnich przedsiębiorstw – badania własne 144

5.1. Metodologia badania przedsiębiorczości polskich przedsiębiorstw 144

5.2. Syntetyczny miernik przedsiębiorczości polskich przedsiębiorstw – wyniki 147

5.3. Przedsiębiorczość polskich przedsiębiorstw w obszarze innowacji – wyniki 153

5.4. Potencjał przedsiębiorczości badanych przedsiębiorstw 163

5.5. Konfrontacja wyników przeprowadzonych badań własnych w świetle dostępnych wyników badań wtórnych 169

Rozdział 6. Społeczny wymiar przedsiębiorczości jako strategiczny kierunek rozwoju współczesnego przedsiębiorstwa 180

6.1. Społeczna odpowiedzialność i jej znaczenie w strategii działania przedsiębiorstwa 180

6.2. Społeczny wymiar przedsiębiorczości a zdolność konkurencyjna przedsiębiorstwa 195

6.3. Koncepcja pomiaru przedsiębiorczości przedsiębiorstwa w obszarze działań prospołecznych 204

6.4. Społeczna odpowiedzialność polskich przedsiębiorstw – próba oceny 219

Wnioski 227

Bibliografia 237

Załączniki 256

Spis rysunków 264

Spis tabel 266

Wykaz wzorów 268