"Przedsiębiorczość w budowaniu zdolności konkurencyjnej przedsiębiorstw"
Identyfikator Librowy: 127456
Spis treści
Wstęp 8
Rozdział 1. Przedsiębiorczość w rozwoju społeczno-gospodarczym 12
1.1. Istota przedsiębiorczości oraz jej rodzaje 12
1.2. Mikroekonomiczne uwarunkowania przedsiębiorczości i jej znaczenie w rozwoju przedsiębiorstwa 20
1.3. Makroekonomiczne uwarunkowania przedsiębiorczości i jej znaczenie w rozwoju społeczno-gospodarczym 27
1.4. Zależności między przedsiębiorczością, wzrostem gospodarczym i rozwojem społeczno-gospodarczym 35
Rozdział 2. Przedsiębiorczość przedsiębiorstwa jako podstawowy element budowania zdolności konkurencyjnej 45
2.1. Pojęcie przedsiębiorczości przedsiębiorstwa 45
2.2. Relacje między przedsiębiorczością, działalnością innowacyjną a zdolnością konkurencyjną przedsiębiorstwa 54
2.3. Strategiczny charakter przedsiębiorczości w ujęciu kluczowych celów strategicznych przedsiębiorstwa 66
Rozdział 3. Wpływ działalności innowacyjnej na przedsiębiorczość i zdolność konkurencyjną przedsiębiorstwa 78
3.1. Istota innowacji i innowacyjności 78
3.2. Uwarunkowania działalności innowacyjnej przedsiębiorstwa 84
3.3. Zintegrowane modele działalności innowacyjnej przedsiębiorstwa 92
3.4. Polityka innowacyjna państwa wobec wyzwań globalizacji 103
Rozdział 4. Pomiar przedsiębiorczości i jej znaczenie w budowaniu zdolności konkurencyjnej przedsiębiorstwa 111
4.1. Składniki potencjału przedsiębiorczości w strukturze przedsiębiorstwa 111
4.2. Syntetyczny miernik przedsiębiorczości przedsiębiorstwa – ujęcie autorskie 119
4.3. Kapitał intelektualny a poziom przedsiębiorczości przedsiębiorstwa 124
4.4. Miernik przedsiębiorczości przedsiębiorstwa w obszarze innowacji – ujęcie autorskie 133
Rozdział 5. Przedsiębiorczość polskich małych i średnich przedsiębiorstw – badania własne 144
5.1. Metodologia badania przedsiębiorczości polskich przedsiębiorstw 144
5.2. Syntetyczny miernik przedsiębiorczości polskich przedsiębiorstw – wyniki 147
5.3. Przedsiębiorczość polskich przedsiębiorstw w obszarze innowacji – wyniki 153
5.4. Potencjał przedsiębiorczości badanych przedsiębiorstw 163
5.5. Konfrontacja wyników przeprowadzonych badań własnych w świetle dostępnych wyników badań wtórnych 169
Rozdział 6. Społeczny wymiar przedsiębiorczości jako strategiczny kierunek rozwoju współczesnego przedsiębiorstwa 180
6.1. Społeczna odpowiedzialność i jej znaczenie w strategii działania przedsiębiorstwa 180
6.2. Społeczny wymiar przedsiębiorczości a zdolność konkurencyjna przedsiębiorstwa 195
6.3. Koncepcja pomiaru przedsiębiorczości przedsiębiorstwa w obszarze działań prospołecznych 204
6.4. Społeczna odpowiedzialność polskich przedsiębiorstw – próba oceny 219
Wnioski 227
Bibliografia 237
Załączniki 256
Spis rysunków 264
Spis tabel 266
Wykaz wzorów 268