"Atrakcyjność łódzkich centrów handlowych oraz zachowania nabywcze i przestrzenne ich klientów"

Identyfikator Librowy: 130335

Spis treści

Wstęp 5

Część I. Centra handlowe oraz zachowania nabywcze i przestrzenne w badaniach naukowych1.1. Centra handlowe w badaniach naukowych 13

1.2. Centra handlowe – problemy definicyjne i klasyfikacyjne 25

1.3. Lokalizacje centrów handlowych i ich konsekwencje 36

1.4. Atrakcyjność centrum handlowego jako produktu 53

1.5. Konsument, nabywca, klient, użytkownik – trudności definicyjne 67

1.6. Badania nad zachowaniami nabywczymi i przestrzennymi 72

Część II. Atrakcyjność łódzkich centrów handlowych i ich otoczenia2.1. Geneza i etapy rozwoju centrów handlowych 95

2.2. Lokalizacja oraz dostępność przestrzenna centrów handlowych w Łodzi 107

2.3. Oferta łódzkich centrów handlowych 121

2.3.1. Atrakcyjność oferty centrum handlowego – wymiar materialny i niematerialny 121

2.3.2. Struktura oferty handlowej 124

2.3.3. Pozostała działalność usługowa oraz kulturalno-rozrywkowa 136

2.4. Zagospodarowanie otoczenia łódzkich centrów handlowych 144

2.4.1. Podstawowy obszar handlowy 144

2.4.2. Struktura funkcjonalno-przestrzenna 150

2.4.3. Typy zabudowy 154

2.4.4. Potencjał ludnościowy 171

2.4.5. Oferta usługowa terenów przyległych 175

2.5. Typy centrów handlowych oraz ich otoczenia 188

Część III. Profile nabywcze oraz zachowania nabywcze i przestrzenne klientów łódzkich centrów handlowych3.1. Technika badań 195

3.2. Łódzkie centra handlowe w oczach ich klientów 200

3.2.1. Charakterystyka demograficzno-społeczna i ekonomiczna klientów 200

3.2.2. Postrzeganie czynności zakupów w zależności od miejsca ich dokonywania 203

3.2.3. Tygodniowy i dobowy cykl życia centrum handlowego 212

3.2.4. Korzystanie z oferty centrów handlowych 216

3.2.5. Postrzeganie łódzkich centrów handlowych i ich lokalizacji 220

3.3. Profile klientów i ich zachowania nabywcze w zależności od typu centrum handlowego 227

3.3.1. Profile klientów 227

3.3.2. Zachowania nabywcze 233

3.4. Zasięg oddziaływania centrów handlowych oraz zachowania przestrzenne ich klientów 250

3.4.1. Zasięg oddziaływania 250

3.4.2. Zachowania przestrzenne klientów 264

Zakończenie 279

Bibliografia 287

Alfabetyczny spis rysunków 301

Alfabetyczny spis tabel 307