"Usługi 2014. Wybrane uwarunkowania rozwoju usług. PN 354"

Identyfikator Librowy: 138350

Spis treści

Wstęp 10

Część 1. Klient na rynku usług – adresat, partner, współtwórca usługi 12

Edyta Gołąb-Andrzejak: Relacje jako element wartości dla klienta na przykładzie hoteli Grupy Hotelowej Orbis 14

Agata Jonas: Postrzeganie przez klienta jego udziału w procesie kształtowania jakości usług 25

Katarzyna Kawaliło-Cześniak: Wpływ lojalnych klientów na rentowność przedsiębiorstwa 35

Jan Kreft: Crowdsourcing – darmowe źródło usług w mediach 44

Joanna Macalik: Współczesny odbiorca masowy jako wyzwanie dla usług muzealnych 52

Kazimierz Rogoziński: Service design – czworako ujęty 62

Wiesław Urban: Kształtowanie jakości współtworzonej z klientem w usługach 73

Część 2. Przedsiębiorstwa i instytucje usługowe – współczesne warunki rozwoju 82

Anna Drapińska: Sektor usług we współczesnej gospodarce w Polsce i na świecie 84

Marek Gnusowski: Franczyza w perspektywie usług profesjonalnych 95

Izabela Kowalik: Zastosowanie koncepcji CRM w samorządzie terytorialnym a koprodukcja usług publicznych 105

Dariusz Oczachowski: Personel małej organizacji usługowej. Szanse i zagrożenia w budowie relacji z dostawcami 117

Aleksander Panasiuk: Fundusze europejskie jako determinanta rozwoju przedsiębiorstw turystycznych 128

Krzysztof Rutkiewicz: Usługi świadczone w ogólnym interesie gospodarczym w świetle polityki konkurencji Unii Europejskiej w latach 2009-2011 138

Elżbieta Skąpska: Znaczenie innowacji produktowych w usługach 151

Rafał Szymański: Wdrożenie strategii CSR w małej firmie – wyzwania i dobre praktyki 161

Andrzej Szymkowiak: Promocja usług na portalach zakupów grupowych – studium przypadku 171

Monika Wawer: Kształcenie pracowników w realizacji koncepcji zarządzania różnorodnością 179

Część 3. Usługi edukacji na poziomie wyższym – wyzwania dla polskich uczelni 190

Aleksandra Całka, Ryszard Kłeczek: Postrzegane efekty kształcenia na uniwersytecie i ich przyczyny: jakościowe badanie eksploracyjne 192

Magdalena Daszkiewicz, Sylwia Wrona: Usługi szkoleniowe uczelni ekonomicznych – możliwości i wyzwania rynkowe 201

Dorota Kwiatkowska-Ciotucha, Urszula Załuska: Rozwój uczelni poprzez wzrost aktywności w obszarze kształcenia ustawicznego 214

Hanna Mackiewicz: Odpowiedzialność nauczyciela akademickiego w pracy dydaktycznej 225

Ewa Malinowska, Małgorzata Wiśniewska, Piotr Grudowski: Pomiar jakości usług edukacyjnych z wykorzystaniem metody Kano 236

Anita Proszowska: Elektroniczne otwarte usługi edukacyjne – szansa czy zagrożenie dla współczesnej edukacji 249

Agata Szkiel: Integracja systemu zarządzania jakością oraz kontroli zarządczej w Akademii Morskiej w Gdyni 260

Małgorzata Wiśniewska, Małgorzata Szymańska-Brałkowska, Grzegorz Zieliński: Determinanty jakości usług edukacyjnych 272

Joanna Wierzowiecka: Postrzeganie przez studentów Akademii Morskiej w Gdyni certyfikatów kompetencji z zakresu systemów zarządzania 282