"Zrównoważony rozwój organizacji – odpowiedzialne zarządzanie. PN 376"

Identyfikator Librowy: 141259

Spis treści

Wstęp 11

Część 1. W kierunku zrównoważonej organizacji 13

Tadeusz Borys: Zrównoważony rozwój organizacji – co chcemy lub powinniśmy równoważyć? 15

Grzegorz Hoppe: Zrównoważony rozwój organizacji – tworzenie doskonałości organizacyjnej czy utopia 27

Kamila Kuczaj: Czynniki wpływające na poziom jakości życia w miejscu pracy 39

Bazyli Poskrobko: Kreatywność pracowników jako narzędzie kształtowania zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa 52

Paweł Skowron: Kategoria ryzyka w koncepcji zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa 66

Magdalena Sławińska: Zrównoważony rozwój a klastry gospodarcze sektora MŚP 82

Sabina Zaremba-Warnke: Marketing zrównoważony jako narzędzie doskonalenia przedsiębiorstwa 102

Część 2. Odpowiedzialność w relacjach z interesariuszami 115

Urszula Bąkowska-Morawska: Analiza doboru partnerów w kreowaniu usług poprzez wykorzystanie map grup strategicznych 117

Grzegorz Biesok: Rekomendacje doskonalenia badań satysfakcji klienta w urzędach administracji samorządowej 129

Anna Dobrowolska: Wpływ głównych interesariuszy organizacji na zarządzanie jakością procesów usługowych 142

Rafał Haffer: Determinanty i następstwa satysfakcji pracowników w świetle teorii pozytywnego zarządzania 154

Monika Jedynak: Specyfika relacji z dostawcami w systemach zarządzania 171

Yuliya Melnyk: Zarządzanie ryzykiem na rynku sztuki 187

Elżbieta Studzińska: Lojalność klienta – pojęcie, podział, rodzaje i stopnie 197

Wioletta Wereda: Orientacja na zaufanie a budowania relacji z interesariuszami w organizacji 218

Izabela Witczak: Odpowiedzialność prawna oraz ekonomiczno-finansowa publicznego szpitala wobec społeczeństwa 235

Część 3. Doskonalenie zarządzania jakością jako przejaw odpowiedzialności organizacji 245

Małgorzata Asejczyk-Woroniecka: Doskonalenie zarządzania w administracji samorządowej na przykładzie wybranej JST 247

Renata Brajer-Marczak: Dojrzałość procesowa przedsiębiorstw do doskonalenia procesów z perspektywy zdolności organizacji 266

Ewa Czyż-Gwiazda: Business Process Orientation and Quality Orientation interrelationship – survey results 277

Grzegorz Grela: Poprawa jakości i efektywności procesów przedsiębiorstwa poprzez insourcing 294

Piotr Grudowski, Małgorzata Wiśniewska: Six Sigma w małych i średnich przedsiębiorstwach. Puste hasło czy konieczność? 303

Marcin Jakubiec: Analiza i ocena wdrażania i funkcjonowania systemu zarządzania jakością w kontekście rozwoju przedsiębiorstwa 315

Piotr Jedynak: Relacje organizacji z otoczeniem. Perspektywa znormalizowanych systemów zarządzania 325

Romuald Kolman: Doskonalenie wszelkich odmian jakości z wykorzystaniem testów jakościowych 338

Andrzej Kwintowski: Samoocena jako narzędzie doskonalenia 348

Katarzyna Szczepańska: Związki podejścia do zarządzania jakością z teorią interesariuszy 359

Stanisław Tkaczyk, Małgorzata Wierzbicka, Beata Kużdowicz: Doskonalenie zarządzania budowlanym procesem inwestycyjnym 377

Maciej Urbaniak: Znaczenie narzędzi doskonalenia operacyjnego w budowaniu relacji z dostawcami na rynku B2B 391

Sławomir Wawak: Model oceny jakości zarządzania 397

Małgorzata Wiśniewska, Piotr Grudowski: Wybrane systemy służące bezpieczeństwu w łańcuchu dostaw 407