"Zrównoważony rozwój organizacji – aspekty społeczne. PN 378"
Identyfikator Librowy: 141261
Spis treści
Wstęp 11
Część 1. Społeczna odpowiedzialność i zrównoważony rozwój a jakość życia 13
Jerzy Łańcucki: Poprawa jakości życia jako imperatyw zrównoważonego rozwoju 15
Justyna Maciąg: Zastosowanie koncepcji społecznej odpowiedzialności w tworzeniu sieciowego produktu turystycznego w regionie 32
Urszula Markowska-Przybyła: Odpowiedzialność sprzedawców jako wskaźnik kapitału społecznego regionów Polski 46
Piotr Rogala: Subiektywna jakość życia a cechy demograficzne badanej społeczności 61
Marian Woźniak: Jakość życia społeczeństwa jako główny cel rozwoju obszarów wiejskich woj. podkarpackiego 70
Część 2. Społeczna odpowiedzialność w przedsiębiorstwie 79
Marek Bugdol: Problem zaufania w koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu 81
Beata Domańska-Szaruga: Wybrane aspekty wykluczenia kredytowego w świetle założeń zrównoważonego rozwoju 93
Joanna Ejdys, Aleksandra Gulc: Koncepcja społecznej odpowiedzialności narzędziem poprawy innowacyjności przedsiębiorstw sektora MŚP 105
Justyna Górna: Społecznie odpowiedzialna organizacja w nadzorowaniu niezgodności na przykładzie przedsiębiorstw przetwórstwa mięsnego 118
Katarzyna Hys: Ocena zadań wewnętrznych realizowanych w ramach koncepcji CSR – wyniki badań naukowych 135
Magdalena Kaźmierczak: CSR a budowanie kapitału społecznego organizacji 148
Agata Lulewicz-Sas: Pomiar i ocena społecznie odpowiedzialnej działalności przedsiębiorstw – wyniki badań 160
Adam Płachciak: Znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu we wdrażaniu rozwoju zrównoważonego 170
Barbara Pytko: Model zintegrowanej odpowiedzialności organizacji w warunkach zrównoważonego jej rozwoju 180
Adam Skrzypek: CSR jako element strategii organizacji 193
Elżbieta Skrzypek: Społeczna odpowiedzialność – standardy i raportowanie 208
Wiesław Urban: Społeczna odpowiedzialność biznesu wspierana przez system ISO 9001 220
Maria Urbaniec: Raportowanie CSR jako narzędzie doskonalenia działalności biznesowej 230
Katarzyna Wróblewska: RESPECT Index jako bodziec do społecznie odpowiedzialnego inwestowania w Polsce 245
Część 3. Społeczna odpowiedzialność w organizacjach non-profit 255
Liliana Hawrysz: Rola organizacji sektora publicznego w kształtowaniu społecznej odpowiedzialności 257
Barbara Kryk, Anetta Zielińska: Dobre praktyki w kontekście odpowiedzialności za realizację polityki równościowej i pobudzania aktywności biznesowej kobiet 266
Elżbieta Krodkiewska-Skoczylas, Grażyna Żarlicka: Społeczna odpowiedzialność nie tylko biznesu 279
Krystyna Lisiecka: Społeczna odpowiedzialność w relacjach z interesariuszami w systemie ochrony zdrowia 298
Agnieszka Piasecka: Społeczna odpowiedzialność uczelni w kontekście wewnętrznego zapewnienia jakości 311
Janusz Reichel: Doskonalenie partnerstwa organizacji pozarządowych i biznesu. Wstępne wyniki badań 322
Agata Rudnicka: Budowanie relacji z dostawcami w organizacjach trzeciego sektora 334
Tadeusz Wawak: Zrównoważony rozwój uniwersytetów w warunkach permanentnej reformy szkolnictwa wyższego 342