"Zrównoważony rozwój organizacji – aspekty społeczne. PN 378"

Identyfikator Librowy: 141261

Spis treści

Wstęp 11

Część 1. Społeczna odpowiedzialność i zrównoważony rozwój a jakość życia 13

Jerzy Łańcucki: Poprawa jakości życia jako imperatyw zrównoważonego rozwoju 15

Justyna Maciąg: Zastosowanie koncepcji społecznej odpowiedzialności w tworzeniu sieciowego produktu turystycznego w regionie 32

Urszula Markowska-Przybyła: Odpowiedzialność sprzedawców jako wskaźnik kapitału społecznego regionów Polski 46

Piotr Rogala: Subiektywna jakość życia a cechy demograficzne badanej społeczności 61

Marian Woźniak: Jakość życia społeczeństwa jako główny cel rozwoju obszarów wiejskich woj. podkarpackiego 70

Część 2. Społeczna odpowiedzialność w przedsiębiorstwie 79

Marek Bugdol: Problem zaufania w koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu 81

Beata Domańska-Szaruga: Wybrane aspekty wykluczenia kredytowego w świetle założeń zrównoważonego rozwoju 93

Joanna Ejdys, Aleksandra Gulc: Koncepcja społecznej odpowiedzialności narzędziem poprawy innowacyjności przedsiębiorstw sektora MŚP 105

Justyna Górna: Społecznie odpowiedzialna organizacja w nadzorowaniu niezgodności na przykładzie przedsiębiorstw przetwórstwa mięsnego 118

Katarzyna Hys: Ocena zadań wewnętrznych realizowanych w ramach koncepcji CSR – wyniki badań naukowych 135

Magdalena Kaźmierczak: CSR a budowanie kapitału społecznego organizacji 148

Agata Lulewicz-Sas: Pomiar i ocena społecznie odpowiedzialnej działalności przedsiębiorstw – wyniki badań 160

Adam Płachciak: Znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu we wdrażaniu rozwoju zrównoważonego 170

Barbara Pytko: Model zintegrowanej odpowiedzialności organizacji w warunkach zrównoważonego jej rozwoju 180

Adam Skrzypek: CSR jako element strategii organizacji 193

Elżbieta Skrzypek: Społeczna odpowiedzialność – standardy i raportowanie 208

Wiesław Urban: Społeczna odpowiedzialność biznesu wspierana przez system ISO 9001 220

Maria Urbaniec: Raportowanie CSR jako narzędzie doskonalenia działalności biznesowej 230

Katarzyna Wróblewska: RESPECT Index jako bodziec do społecznie odpowiedzialnego inwestowania w Polsce 245

Część 3. Społeczna odpowiedzialność w organizacjach non-profit 255

Liliana Hawrysz: Rola organizacji sektora publicznego w kształtowaniu społecznej odpowiedzialności 257

Barbara Kryk, Anetta Zielińska: Dobre praktyki w kontekście odpowiedzialności za realizację polityki równościowej i pobudzania aktywności biznesowej kobiet 266

Elżbieta Krodkiewska-Skoczylas, Grażyna Żarlicka: Społeczna odpowiedzialność nie tylko biznesu 279

Krystyna Lisiecka: Społeczna odpowiedzialność w relacjach z interesariuszami w systemie ochrony zdrowia 298

Agnieszka Piasecka: Społeczna odpowiedzialność uczelni w kontekście wewnętrznego zapewnienia jakości 311

Janusz Reichel: Doskonalenie partnerstwa organizacji pozarządowych i biznesu. Wstępne wyniki badań 322

Agata Rudnicka: Budowanie relacji z dostawcami w organizacjach trzeciego sektora 334

Tadeusz Wawak: Zrównoważony rozwój uniwersytetów w warunkach permanentnej reformy szkolnictwa wyższego 342