"Biografie edukacyjne"
Identyfikator Librowy: 142311
Spis treści
Wstęp 7
Elżbieta Dubas – „Ja przez całe życie nie przeczytałem książki...” Nietypowa biografia edukacyjna – uczenie się „poza” książką 11
Kamila Lasocińska – Autobiografia jako autokreacja. Twórcze aspekty procesu myślenia autobiograficznego w edukacji dorosłych 33
Paulina Wawer – Tożsamość i uczenie się biograficzne w wikiświecie 47
Dorota Nawrat – Sylwetka innowacyjnego menedżera w oparciu o biografie edukacyjne menedżerów 59
Beata Kunat – „Całożyciowe uczenie się” pedagogów-artystów na tle ich autobiografii zawodowych 99
Magdalena Wnuk-Olenicz – Aktywność edukacyjna uczestników UTW jako kompensacja i/lub kontynuacja rozwoju na przykładzie wybranych biografii edukacyjnych 111
Dorota Sieroń-Galusek – Świadectwo, wyznanie, wyzwanie – dla pedagogii? O doświadczeniach formacyjnych Jerzego Stempowskiego, Józefa Czapskiego i Czesława Miłosza 123
Agnieszka Teresa Tys – Aktualność mechanizmów dochodzenia do władzy na przykładzie biografii Juliusza Cezara 131
Krzysztof Kamiński – Nietraumatyczne a smutne okoliczności śmierci w kontekście intelektualnej biografii Stefana Swieżawskiego 145
Magdalena Hasiuk – Opowieść o dawnym życiu – „Zły” Dariusza Jeża i Grzegorza Kondrasiuka w reżyserii Łukasza Witt-Michałowskiego 161
Kamila Lasocińska – Kryzys połowy życia – zdobywanie kompetencji autokreacyjnej i dążenie do mądrości 169
Emila Mazurek – Edukacyjny wymiar cierpienia w biografii 183
Urszula Tabor – Cierpienie i strata w narracjach autobiograficznych 191
Anna Gutowska – Biografia edukacyjna i jej osobliwości – studium jednego przypadku 205
Joanna Żeromska-Charlińska – Potencjalna gotowość do spotkania w kontekście opieki i pomocy chorym w stanie terminalnym 215
Olga Czerniawska – Śmierć w badaniach biograficznych 233