"Czytanie filmu - oglądanie literatury"

Identyfikator Librowy: 146313

Spis treści

Podziękowania / 7

Wstęp / 9

Na początek garść faktów / 11

Kino, narracja, życie / 19

Cezar musi umrzeć / 23

Autonarracja / 27

Scena zbrodni / 29

Hrabal i filmowcy / 35

Literatura a film. O jeden krok przed / 35

Hrabal — empatia jako postawa / 36

Rojenia pabitela, czyli na marginesie rzeczywistości i języka / 41

Hrabal w filmie / 43

Wampir. Nosferatu. Pre-teksty / 51

Wstęp, czyli o udomowieniu wampira słów kilka / 51

Pre-teksty / 52

Teksty / 55

Nosferatu — symfonia grozy / 60

Wampir / 62

Znaczenie mitu wampirycznego / 63

Wampir w popkulturze / 64

Anarchiczny spisek Pythonów. Groteska i absurd w służbie rewolty / 69

Groteska / 73

Podstawowe formy komizmu / 73

Absurd / 79

Ironia / 83

Parodia / 85

„Którędy Kanada?”, czyli jak to robią Pythoni / 87

Monty Python a sprawa polska (?) / 95

Popiół i diament, czyli w sidłach romantyzmu. Fenomen Polskiej Szkoły Filmowej / 101

Kanał, czyli początek / 103

Trzy tendencje Szkoły Polskiej / 105

Popiół i diament jako film polityczny / 109

Popiół i diament jako film symboliczny / 111

Szkoła Polska — co pozostaje / 118

Literacka i filmowa autorefleksyjność / 121

Człowiek z kamerą, czyli o roli kina w nowej rzeczywistości / 136

Wszystko na sprzedaż / 142

Nowe wołanie o autentyk / 149

Twórczość filmowa jako eksperymentowanie / 149

Manifest Dogma 95 a manifesty nowofalowe / 151

Przeciw realizmowi, w imię prawdy / 155

Poza normą, czyli przeciw kinu stylu zerowego / 159

Poza normą — Idioci / 160

Karen poza nawiasem / 161

Widz poza przyzwyczajeniami / 164

Bibliografia / 169

Indeks osobowy / 175

Summary / 181

R�sum� / 183