"Tablit. Innowacyjny program wychowania przedszkolnego"

Identyfikator Librowy: 147578

Spis treści

Wstęp 8

Założenia programu wychowania przedszkolnego Tablit 12

Konstruktywistyczne podejście do wiedzy i uczenia się 12

Narzędzia kulturowe w teorii uczenia się Lwa S. Wygotskiego 14

Wczesna akwizycja języka obcego 16

Tablit – tworzenie środowiska sprzyjającego uczeniu się 20

Szczegółowe cele kształcenia i wychowania 21

Treści edukacyjne 25

Lista wybranych publikacji wspomagających pracę nauczyciela 64

Metoda projektów 67

Zalety metody projektów 69

Struktura projektu 70

Metoda Questioning the Author (QtA) 75

Pochodzenie metody QtA 75

Specyfika metody QtA 75

Elementy wyróżniające metodę QtA 76

Metoda QtA w praktyce 77

Metoda QtA w programie Tablit 82

Trudności podczas stosowania metody QtA 84

Moduł językowy w programie Tablit 86

Struktura modułu językowego 86

Słowniki 87

Gry 88

Podsumowanie 90

Budowa zajęć 91

Tydzień 1 91

Tydzień 2 92

Scenariusze projektów 93

Tydzień 3 93

Tydzień 4 93

Najczęściej pojawiające się wątpliwości nauczycieli (FAQ) 95

Skrócony instruktaż wykorzystania platformy edukacyjnej Tablit 105

Adres platformy 106

Strona główna 106

Wybór poziomu wiekowego dziecka 106

Wybór tematyki zajęć 107

Mapa projektu 108

Ekran piosenki 109

Analiza gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole 110

Wprowadzenie 110

Od spontanicznego do reaktywnego sposobu przeżywania 111

Struktura funkcji intelektualnych 114

Dynamika form działalności dziecka w wieku przedszkolnym: od zabawy „na serio” do gry z regułami 119

Dynamika form uczenia się dziecka w wieku przedszkolnym: od uczenia się spontanicznego do reaktywnego 127

Orientacyjna Skala Rozwoju 130

Wprowadzenie 130

Operacjonalizacja spontanicznego i reaktywnego sposobu funkcjonowania 132

Konstrukcja pozycji Orientacyjnej Skali Rozwoju 133

Sposób badania przy użyciu Orientacyjnej Skali Rozwoju 134

Sposób interpretacji i wykorzystania wyników 134

Zakończenie 136

Aneks. Arkusz Orientacyjnej Skali Rozwoju 138

Orientacyjna Skala Rozwoju 138

Zabawa 138

Uczenie się 140

Struktura funkcji intelektualnych 141

Bibliografia 143