"Budowa potencjału uczelni wyższej do współpracy z przedsiębiorstwami"

Identyfikator Librowy: 148298

Spis treści

Wprowadzenie 8

CZĘŚĆ I. UCZELNIANY SCOUTING WIEDZY 10

Scouting wiedzy w ramach uczelni wyższej (Magdalena Wiśniewska, Paweł Głodek) 12

Wdrożenie systemu scoutingu na uczelni w kontekście komercjalizacji wyników badań i ochrony własności intelektualnej (Dariusz Trzmielak) 26

Wymagania kompetencyjne w pracy scouta (Katarzyna Bergier, Maciej Malarski) 42

Coaching i mentoring we wspieraniu sieci scoutów (Małgorzata Kołodziejczak) 54

Narzędziowe wsparcie procesu scoutingu – ocena wyników prac B+R z wykorzystaniem metodyki Quicklook oraz jej wpływ na procesy komercjalizacji (T. Bartosz Kalinowski) 68

CZĘŚĆ II. WSPÓŁPRACA UCZELNI WYŻSZEJ I PRZEDSIĘBIORSTW ‒ KONTEKST DZIAŁANIA UCZELNIANEGO SCOUTINGU WIEDZY 80

Uczelnie wyższe jako element procesu komercjalizacji wiedzy w Polsce – wyzwania i bariery (Katarzyna Łobacz, Piotr Niedzielski) 82

Wybrane aspekty kształtowania zdolności MSP w zakresie innowacji i transferu wiedzy z uczelni wyższych (Edward Stawasz) 106

Współpraca sfery nauki i biznesu z perspektywy funkcjonowania ośrodków akademickich (Renata Lisowska, Jarosław Ropęga) 124

Wykorzystanie procesów przedsiębiorczych w komercjalizacji wiedzy z punktu widzenia celów głównych interesariuszy (Katarzyna Łobacz, Paweł Głodek) 142

Zarządzanie ryzykiem w komercjalizacji działalności B+R – analiza złych praktyk (Paweł Pietras) 158