"Budowa potencjału uczelni wyższej do współpracy z przedsiębiorstwami"
Identyfikator Librowy: 148298
Spis treści
Wprowadzenie 8
CZĘŚĆ I. UCZELNIANY SCOUTING WIEDZY 10
Scouting wiedzy w ramach uczelni wyższej (Magdalena Wiśniewska, Paweł Głodek) 12
Wdrożenie systemu scoutingu na uczelni w kontekście komercjalizacji wyników badań i ochrony własności intelektualnej (Dariusz Trzmielak) 26
Wymagania kompetencyjne w pracy scouta (Katarzyna Bergier, Maciej Malarski) 42
Coaching i mentoring we wspieraniu sieci scoutów (Małgorzata Kołodziejczak) 54
Narzędziowe wsparcie procesu scoutingu – ocena wyników prac B+R z wykorzystaniem metodyki Quicklook oraz jej wpływ na procesy komercjalizacji (T. Bartosz Kalinowski) 68
CZĘŚĆ II. WSPÓŁPRACA UCZELNI WYŻSZEJ I PRZEDSIĘBIORSTW ‒ KONTEKST DZIAŁANIA UCZELNIANEGO SCOUTINGU WIEDZY 80
Uczelnie wyższe jako element procesu komercjalizacji wiedzy w Polsce – wyzwania i bariery (Katarzyna Łobacz, Piotr Niedzielski) 82
Wybrane aspekty kształtowania zdolności MSP w zakresie innowacji i transferu wiedzy z uczelni wyższych (Edward Stawasz) 106
Współpraca sfery nauki i biznesu z perspektywy funkcjonowania ośrodków akademickich (Renata Lisowska, Jarosław Ropęga) 124
Wykorzystanie procesów przedsiębiorczych w komercjalizacji wiedzy z punktu widzenia celów głównych interesariuszy (Katarzyna Łobacz, Paweł Głodek) 142
Zarządzanie ryzykiem w komercjalizacji działalności B+R – analiza złych praktyk (Paweł Pietras) 158