"Język w telewizji"
Identyfikator Librowy: 158178
Spis treści
Wstęp (Małgorzata Kita, Iwona Loewe) / 7
Iwona LoeweJęzyk w telewizji / 9
Zagadnienia og�lneArtur RejterKomunikacja medialna w perspektywie historycznojęzykowej. Wybór problemów / 17
Alicja WosikCzy globalizacja języka mediów jest nieunikniona? — analiza telewizyjnych serwisów informacyjnych różnych krajów / 28
Iwona LoeweTwarze polskiej telewizji / 53
Spectator in spectaculum. Ukryte osobowości programów telewizyjnych TVP1, TVP2, TVN i Polsat / 66
Zagadnienia szczegółoweAnna Jupowicz-GinalskaSyndrom „wirującego bąka”, czyli rzecz o autopromocji medialnej / 93
Katarzyna Sujkowska-Sobisz, Katarzyna WyrwasNadawca wszechwiedzący w reklamie TV / 114
Jerzy ŚwiątekObraz jako element struktury argumentacyjnej — kilka uwag na temat funkcji warstwy wizualnej przekazów reklamowych / 127
Adam RopaO języku pisanym w telewizji / 134
Andrzej GwoźdźDziennik telewizyjny — tekst i działanie komunikacyjne. Rekonesans / 151
Kontrastywna analiza formatu i tematyki wiadomości telewizyjnych w Polsce i Niemczech / 168
Joanna Szylko-KwasWywiad czy talk‑show — polskie rozmowy na ekranie / 184
Olga Dąbrowska-CendrowskaTelewizja śniadaniowa. Celebryci, porady i audiotele — przynęty na kobiecą publiczność? / 195
Iwona LoeweKonstrukcje analityczne w polskiej telewizji na progu drugiej dekady XXI wieku / 206
Mariusz KoperPeryfrazy w języku komentatorów sportowych / 217
Ewa Szkudlarek-ŚmiechowiczWyrażanie emocji w telewizyjnych komentarzach sportowych / 227
Beata GrochalaSposoby nobilitowania i deprecjonowania zawodników i ich zachowań w komentarzach sportowych / 239