"Język w telewizji"

Identyfikator Librowy: 158178

Spis treści

Wstęp (Małgorzata Kita, Iwona Loewe) / 7

Iwona LoeweJęzyk w telewizji / 9

Zagadnienia og�lneArtur RejterKomunikacja medialna w perspektywie historycznojęzykowej. Wybór problemów / 17

Alicja WosikCzy globalizacja języka mediów jest nieunikniona? — analiza telewizyjnych serwisów informacyjnych różnych krajów / 28

Iwona LoeweTwarze polskiej telewizji / 53

Spectator in spectaculum. Ukryte osobowości programów telewizyjnych TVP1, TVP2, TVN i Polsat / 66

Zagadnienia szczegółoweAnna Jupowicz-GinalskaSyndrom „wirującego bąka”, czyli rzecz o autopromocji medialnej / 93

Katarzyna Sujkowska-Sobisz, Katarzyna WyrwasNadawca wszechwiedzący w reklamie TV / 114

Jerzy ŚwiątekObraz jako element struktury argumentacyjnej — kilka uwag na temat funkcji warstwy wizualnej przekazów reklamowych / 127

Adam RopaO języku pisanym w telewizji / 134

Andrzej GwoźdźDziennik telewizyjny — tekst i działanie komunikacyjne. Rekonesans / 151

Kontrastywna analiza formatu i tematyki wiadomości telewizyjnych w Polsce i Niemczech / 168

Joanna Szylko-KwasWywiad czy talk‑show — polskie rozmowy na ekranie / 184

Olga Dąbrowska-CendrowskaTelewizja śniadaniowa. Celebryci, porady i audiotele — przynęty na kobiecą publiczność? / 195

Iwona LoeweKonstrukcje analityczne w polskiej telewizji na progu drugiej dekady XXI wieku / 206

Mariusz KoperPeryfrazy w języku komentatorów sportowych / 217

Ewa Szkudlarek-ŚmiechowiczWyrażanie emocji w telewizyjnych komentarzach sportowych / 227

Beata GrochalaSposoby nobilitowania i deprecjonowania zawodników i ich zachowań w komentarzach sportowych / 239