"Społeczne i historyczne konteksty funkcjonowania mediów"

Identyfikator Librowy: 158799

Spis treści

Wstęp 7

Media w historii, historia w mediach. Szkice z dziejów prasy dawnej Monika Kornacka-GrzonkaPoczątki funkcjonowania mediów lokalnych na Śląsku Cieszyńskim 11

Teresa Święćkowska„Gazeta Polska” przeciw „Kłosom”. Studium przypadku społecznej historii mediów i prawa autorskiego 23

Motywy sensacyjno-kryminalne na łamach wybranych tytułów prasy polskiej okresu XX-lecia międzywojennego 33

Od Polskiej Agencji Telegraficznej do agencji elektronicznych. Ewolucja agencji prasowych w Polsce w latach 1918–2014 47

Maria Buszman-Witańska „Trzeba przetrwać i nie tracić wiary”. Listy Stanisława Ligonia do Franciszka Pilarka (1945–1954) – o radiu i powojennej rzeczywistości 65

Agnieszka Grzesiok-Horosz Uregulowania prawne dotyczące cenzury 77

Jacek Wojsław Stefan Olszowski głównym nadzorcą partyjnej propagandy w latach 1980–1982 89

Monika Ślufińska Jean-Jacques Servan-Schreiber – polityk, dziennikarz i twórca „L’Express” 107

Media pod presją polityki, technologii, gospodarki. Szkice z dziejów prasy po 1989 rokuOlga Dąbrowska-Cendrowska Press offer of concerns with foreign capital on the Polish printing media market. Diagnosis after 25 years of publishing 121

Polska prasa lewicowa po 1989 roku 135

Marek Maruszczak Początki i ewolucja polskich memów internetowych 151

Łukasz Goniak „Jeden Bóg, jedna Ojczyzna”? O (de)konstrukcji narodu europejskiego w dobie Internetu 161

Justyna Kubik Internetowe oblicza prasy lokalnej 175