"Wyuczona bezradność a zasoby osobiste osób niepełnosprawnych ruchowo"
Identyfikator Librowy: 162746
Spis treści
Wstęp 5
Rozdział I. Niepełnosprawność 8
1. Definicje i klasyfikacje niepełnosprawności 9
2. Wybrane modele niepełnosprawności 13
3. Rodzaje niepełnosprawności 17
Podsumowanie 28
Rozdział II. Wyuczona bezradność 30
1. Pojęcie wyuczonej bezradności 31
2. Wybrane teorie kontroli nad własną osobą 36
3. Badania nad wyuczoną bezradnością 45
Podsumowanie 50
Rozdział III. Założenia badawcze 51
1. Cel badań, problemy badawcze i hipotezy 52
2. Metoda i narzędzia badawcze 54
3. Opis procedury statystycznej 58
4. Charakterystyka badanych osób 59
Rozdział IV. Wyuczona bezradność badanych osób niepełnosprawnych ruchowo 76
1. Porównanie poziomów wyuczonej bezradności między grupą osób sprawnych i niepełnosprawnych ruchowo 77
2. Porównanie poziomów wyuczonej bezradności między grupami osób niepełnosprawnych ruchowo – wyniki jednoczynnikowej analizy wariancji ANOVA 80
Podsumowanie 88
Rozdział V. Wybrane zasoby osobiste badanych osób niepełnosprawnych 89
1. Poczucie koherencji 90
1.1. Wprowadzenie w problematykę koherencji 90
1.2. Poczucie koherencji osób niepełnosprawnych ruchowo – przegląd badań 100
1.3. Poczucie koherencji badanych osób 104
Podsumowanie 108
2. Wsparcie społeczne 109
2.1. Wprowadzenie w problematykę wsparcia społecznego 109
2.2. Wsparcie społeczne osób niepełnosprawnych ruchowo – przegląd badań 119
2.3. Wsparcie społeczne osób badanych 122
Podsumowanie 136
Rozdział VI. Wyuczona bezradność a zasoby osobiste badanych osób niepełnosprawnych ruchowo 140
1. Zależności pomiędzy wskaźnikami wyuczonej bezradności a poczuciem koherencji w grupach osób niepełnosprawnych 140
2. Zależności pomiędzy wyuczoną bezradnością a wsparciem społecznym w grupach osób niepełnosprawnych 159
Podsumowanie 185
Zakończenie 189
Spis tabel 202
Literatura 205