"Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość"
Identyfikator Librowy: 165816
Spis treści
Wstęp (Marta Jerzak) 8
Część I. Najczęściej spotykane w szkole zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci i młodzieży 12
Rozdział 1. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (Marta Jerzak) 14
Rozdział 2. Zaburzenia zachowania (Marcin Domurat) 41
Rozdział 3. Zaburzenia depresyjne (Konrad Ambroziak, Marta Jerzak, Kinga Zając) 57
Rozdział 4. Myśli i tendencje samobójcze (Konrad Ambroziak, Monika Zabel) 76
Rozdział 5. Zaburzenia lękowe (Kamila Tagliaferro) 106
Rozdział 6. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne (Iwona Dąbrowska) 126
Rozdział 7. Zaburzenia odżywiania (Katarzyna Smólska-Łynka) 160
Rozdział 8. Zespół stresu pourazowego (Klaudia Siwek) 183
Rozdział 9. Wykorzystanie seksualne (Konrad Ambroziak) 207
Rozdział 10. Płodowy zespół alkoholowy (Małgorzata Klecka) 235
Rozdział 11. Zaburzenia więzi (Dariusz Wasiński) 259
Rozdział 12. Choroba tikowa (Iwona Dąbrowska) 287
Rozdział 13. Mutyzm (Monika Andrzejewska) 322
Rozdział 14. Zaburzenia rozwoju językowego (Agnieszka Maryniak) 353
Rozdział 15. Zaburzenia sensoryczne (Katarzyna Orkisz) 372
Rozdział 16. Odmowa chodzenia do szkoły (Artur Kołakowski) 389
Część II. Szkolne i pozaszkolne oddziaływania 416
Rozdział 17. Budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska w klasie (Artur Kołakowski) 418
Rozdział 18. Techniki uczenia się sprzyjające poprawie koncentracji uwagi (Karolina Grzywacz) 430
Rozdział 19. Asystent nauczyciela w klasie (Katarzyna Orkisz) 464
Rozdział 20. Psychoterapia (Marta Jerzak, Kinga Zając) 478
Rozdział 21. Socjoterapia (Kinga Zając) 489
Rozdział 22. Trening Zastępowania Agresji (Marcin Domurat) 519
Rozdział 23. Praca z rodzicami (Marta Jerzak) 533
Dodatek 548
Farmakoterapia, czyli co nauczyciel powinien wiedzieć o leczeniu i lekach (Agnieszka Pisula) 550
Formy wsparcia dziecka w pigułce (Marta Jerzak, Kinga Zając) 561