"Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość"

Identyfikator Librowy: 165816

Spis treści

Wstęp (Marta Jerzak) 8

Część I. Najczęściej spotykane w szkole zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci i młodzieży 12

Rozdział 1. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (Marta Jerzak) 14

Rozdział 2. Zaburzenia zachowania (Marcin Domurat) 41

Rozdział 3. Zaburzenia depresyjne (Konrad Ambroziak, Marta Jerzak, Kinga Zając) 57

Rozdział 4. Myśli i tendencje samobójcze (Konrad Ambroziak, Monika Zabel) 76

Rozdział 5. Zaburzenia lękowe (Kamila Tagliaferro) 106

Rozdział 6. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne (Iwona Dąbrowska) 126

Rozdział 7. Zaburzenia odżywiania (Katarzyna Smólska-Łynka) 160

Rozdział 8. Zespół stresu pourazowego (Klaudia Siwek) 183

Rozdział 9. Wykorzystanie seksualne (Konrad Ambroziak) 207

Rozdział 10. Płodowy zespół alkoholowy (Małgorzata Klecka) 235

Rozdział 11. Zaburzenia więzi (Dariusz Wasiński) 259

Rozdział 12. Choroba tikowa (Iwona Dąbrowska) 287

Rozdział 13. Mutyzm (Monika Andrzejewska) 322

Rozdział 14. Zaburzenia rozwoju językowego (Agnieszka Maryniak) 353

Rozdział 15. Zaburzenia sensoryczne (Katarzyna Orkisz) 372

Rozdział 16. Odmowa chodzenia do szkoły (Artur Kołakowski) 389

Część II. Szkolne i pozaszkolne oddziaływania 416

Rozdział 17. Budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska w klasie (Artur Kołakowski) 418

Rozdział 18. Techniki uczenia się sprzyjające poprawie koncentracji uwagi (Karolina Grzywacz) 430

Rozdział 19. Asystent nauczyciela w klasie (Katarzyna Orkisz) 464

Rozdział 20. Psychoterapia (Marta Jerzak, Kinga Zając) 478

Rozdział 21. Socjoterapia (Kinga Zając) 489

Rozdział 22. Trening Zastępowania Agresji (Marcin Domurat) 519

Rozdział 23. Praca z rodzicami (Marta Jerzak) 533

Dodatek 548

Farmakoterapia, czyli co nauczyciel powinien wiedzieć o leczeniu i lekach (Agnieszka Pisula) 550

Formy wsparcia dziecka w pigułce (Marta Jerzak, Kinga Zając) 561