"Brzydkie słowa, brudny dźwięk"

Identyfikator Librowy: 166358

Spis treści

Przedmowa 7

Rozdział 1. Założenia teoretyczne 9

1.1. Definicja subkultur 13

1.2. Badania subkultur w Polsce 22

1.3. Wybór subkultur do badania 27

1.4. Muzyka jako medium 31

1.5. Okoliczności przekazu 33

1.6. Model komunikacyjny 40

1.7. Metodologia 43

1.7.1. Przekaz 44

1.7.2. Nadawcy 46

1.7.3. Odbiorcy 47

2.1. Subkultura metali 57

Rozdział. Nadawcy oraz przekaz w piosenkach 57

2.1.1. Metale i ich muzyka 58

2.1.2. Muzycy o swojej twórczości 67

2.1.3. Przekaz w piosenkach 76

2.1.4. Inne elementy przekazu 88

2.2. Subkultura hip-hopowa 93

2.2.1. Hip-hopowcy i ich muzyka 93

2.2.2. Muzycy o swojej twórczości 102

2.2.3. Przekaz w piosenkach 110

2.2.4. Inne elementy przekazu 120

2.3. Subkultura punkowa 122

2.3.1. Punki i ich muzyka 122

2.3.2. Muzycy o swojej twórczości 132

2.3.3. Przekaz w piosenkach 137

2.3.4. Inne elementy przekazu 146

2.4. Subkultura skinheadów 147

2.4.1. Skinheadzi i ich muzyka 148

2.4.2. Muzycy o swojej twórczości 154

2.4.3. Przekaz w piosenkach 158

2.4.4. Inne elementy przekazu 168

2.5. Porównanie nadawców oraz przekazu czterechsubkultur 169

2.5.1. Porównanie przekazu 170

2.5.2. Porównanie nadawców 173

3.1. Młodzież a muzyka 178

Rozdział 3. Odbiorcy przekazu 178

3.2. Słuchacze zaangażowani kontra niezaangażowani 180

3.3. Demografia członków subkultury 188

3.4. Przynależność do subkultury 198

3.5. Muzyka słuchana przez subkultury 208

3.6. Muzyka a subkultury 211

3.7. Normy i styl życia subkultur młodzieżowych 233

3.8. Typy idealne uczestników subkultur młodzieżowych 259

Zakończenie 265

Bibliografia 274

Literatura 274

Wywiady z zespołami 277

Strony internetowe 278

Wykaz rycin i tabel 280

Aneks 1 – ankieta ilościowa z członkami subkultur 286

Subkultura 288

Muzyka 292

Normy, wartości, styl życia 296

Metryczka 301