"Brzydkie słowa, brudny dźwięk"
Identyfikator Librowy: 166358
Spis treści
Przedmowa 7
Rozdział 1. Założenia teoretyczne 9
1.1. Definicja subkultur 13
1.2. Badania subkultur w Polsce 22
1.3. Wybór subkultur do badania 27
1.4. Muzyka jako medium 31
1.5. Okoliczności przekazu 33
1.6. Model komunikacyjny 40
1.7. Metodologia 43
1.7.1. Przekaz 44
1.7.2. Nadawcy 46
1.7.3. Odbiorcy 47
2.1. Subkultura metali 57
Rozdział. Nadawcy oraz przekaz w piosenkach 57
2.1.1. Metale i ich muzyka 58
2.1.2. Muzycy o swojej twórczości 67
2.1.3. Przekaz w piosenkach 76
2.1.4. Inne elementy przekazu 88
2.2. Subkultura hip-hopowa 93
2.2.1. Hip-hopowcy i ich muzyka 93
2.2.2. Muzycy o swojej twórczości 102
2.2.3. Przekaz w piosenkach 110
2.2.4. Inne elementy przekazu 120
2.3. Subkultura punkowa 122
2.3.1. Punki i ich muzyka 122
2.3.2. Muzycy o swojej twórczości 132
2.3.3. Przekaz w piosenkach 137
2.3.4. Inne elementy przekazu 146
2.4. Subkultura skinheadów 147
2.4.1. Skinheadzi i ich muzyka 148
2.4.2. Muzycy o swojej twórczości 154
2.4.3. Przekaz w piosenkach 158
2.4.4. Inne elementy przekazu 168
2.5. Porównanie nadawców oraz przekazu czterechsubkultur 169
2.5.1. Porównanie przekazu 170
2.5.2. Porównanie nadawców 173
3.1. Młodzież a muzyka 178
Rozdział 3. Odbiorcy przekazu 178
3.2. Słuchacze zaangażowani kontra niezaangażowani 180
3.3. Demografia członków subkultury 188
3.4. Przynależność do subkultury 198
3.5. Muzyka słuchana przez subkultury 208
3.6. Muzyka a subkultury 211
3.7. Normy i styl życia subkultur młodzieżowych 233
3.8. Typy idealne uczestników subkultur młodzieżowych 259
Zakończenie 265
Bibliografia 274
Literatura 274
Wywiady z zespołami 277
Strony internetowe 278
Wykaz rycin i tabel 280
Aneks 1 – ankieta ilościowa z członkami subkultur 286
Subkultura 288
Muzyka 292
Normy, wartości, styl życia 296
Metryczka 301