"Nauczyciel wczesnej edukacji"

Identyfikator Librowy: 167934

Spis treści

Wprowadzenie 9

Wiesława Leżańska, Staż zawodowy nauczyciela wczesnoszkolnego przestrzenią rozwijania kompetencji 15

– Professional training of the first grades teacher as a space for competence development 28

Jolanta Bonar, Refleksyjna praktyka w procesie stawania się nauczycielem 29

– Reflective practice in the process of becoming a teacher 37

Estera Kucińska, Action Research – Refleksyjny pedagog w praktyce na podstawie systemu kształcenia studentów studiów magisterskich w Wielkiej Brytanii 39

– Action Research – Reflective teacher in practice on the basis of a system of educating students of undergraduate courses leading to a master’s degree in Great Britain 43

Dorota Zdybel, Refleksja epistemologiczna jako narzędzie budowania własnego potencjału edukacyjnego przyszłych nauczycieli 45

– Epistemological reflection as a way of building learning potential in future teachers 58

Dorota Celińska-Mitał, Praktyki pedagogiczne jako forma rozwijania kompetencji nauczycielskich w opinii studentów 59

– Teaching practice as a form of teacher competence development in the opinion of students 69

Joanna Leek, Kompetencja planistyczna nauczycieli a praca w wielokulturowych klasach 71

– Teaching planning process in multicultural environment 80

Małgorzata Kwiatkowska-Góralczyk, Nauczyciel edukacji początkowej a uczeń zdolny – wokół problemu (nie)kompetencji 81

– The primary school teacher and the gifted student: on the issue of (in-)competence 97

Aleksandra Feliniak, Kompetencje informacyjno-medialne nauczycieli wczesnoszkolnych w zakresie wykorzystywania multimedialnych środków dydaktycznych. Komunikat z badań 99

– Information and media competence of teachers of early childhood education in the use of multimedia teaching aids. Communication research 111

Mirosław Kisiel, Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej przewodnikiem dziecka wkraczającego w świat muzyki 113

– Early childhood education teacher as the class tutor introducing the child into the world of music 126

Magdalena Pawlak, Nauczyciel jako kreator przestrzeni estetycznej dziecka 127

– Teacher as a creator of child’s aesthetic space 142

Agnieszka Olechowska, Samoocena i wartościowanie kompetencji nauczycieli-terapeutów w przestrzeni edukacyjnej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – doniesienie z badań 143

– Self-esteem and valuing of teachers’ competence of educational therapist in the education of pupils with special educational needs research report 150

Alicja Matusz-Rżewska, Kultura masowa jako przestrzeń działania nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej 151

– A mass culture as the space for an early school education teacher’s activity 160

Anna Basińska, Nauczyciel – uczący się dorosły. Refleksje nauczycieli wychowania przedszkolnego pracujących w oparciu o program Tablit 161

– A teacher – an adult learner. Reflections of Kindergarten Teachers Working on Tablit – Kindergarten Curriculum 171

Dagna Czerwonka, Kompetencje nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej wobec oczekiwań XXI wieku 173

– – Powers of early childhood education teacher against expectations of XXI century 183

Noty o autorach 185