"Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym"

Identyfikator Librowy: 1702

Spis treści

Wstęp 6

Rozdział I. Poczucie własnej wartości w świetle literatury psychopedagogicznej (Danuta Wosik-Kawala) 8

1.1. Poczucie własnej wartości według Nathaniela Brandena 9

1.2. Czynniki determinujące poczucie własnej wartości 13

1.2.1. Wpływ rodziców (opiekunów) na kształtowanie poczucia własnej wartości dziecka 14

1.2.2. Znaczenie szkoły w kształtowaniu poczucia własnej wartości dziecka 17

1.3. Rozwój poczucia własnej wartości w ontogenezie 21

1.4. Poczucie własnej wartości a zachowanie człowieka 25

Rozdział II. Metodyka pracy z grupą (Teresa Lewandowska-Kidoń) 29

2.1. Etapy pracy z grupą 29

2.2. Zasady pracy z grupą 30

2.3. Metody pracy z grupą 34

2.4. Strategie pracy z grupą 39

2.5. Ewaluacja 40

Rozdział III. Program rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym (Danuta Wosik-Kawala, Teresa Lewandowska-Kidoń) 43

3.1. Scenariusze 46

Scenariusz 1 46

Scenariusz 2 48

Scenariusz 3 50

Scenariusz 4 52

Scenariusz 5 54

Scenariusz 6 57

Scenariusz 7 60

Scenariusz 8 62

Scenariusz 9 65

Scenariusz 10 67

Scenariusz 11 69

Scenariusz 12 71

Scenariusz 13 73

Scenariusz 14 75

Scenariusz 15 78

Scenariusz 16 80

Scenariusz 17 82

3.2. Propozycje dodatkowych ćwiczeń do wykorzystania w trakcie realizacji programu 85

Zakończenie 90

Bibliografia 91