"Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym"
Identyfikator Librowy: 1702
Spis treści
Wstęp 6
Rozdział I. Poczucie własnej wartości w świetle literatury psychopedagogicznej (Danuta Wosik-Kawala) 8
1.1. Poczucie własnej wartości według Nathaniela Brandena 9
1.2. Czynniki determinujące poczucie własnej wartości 13
1.2.1. Wpływ rodziców (opiekunów) na kształtowanie poczucia własnej wartości dziecka 14
1.2.2. Znaczenie szkoły w kształtowaniu poczucia własnej wartości dziecka 17
1.3. Rozwój poczucia własnej wartości w ontogenezie 21
1.4. Poczucie własnej wartości a zachowanie człowieka 25
Rozdział II. Metodyka pracy z grupą (Teresa Lewandowska-Kidoń) 29
2.1. Etapy pracy z grupą 29
2.2. Zasady pracy z grupą 30
2.3. Metody pracy z grupą 34
2.4. Strategie pracy z grupą 39
2.5. Ewaluacja 40
Rozdział III. Program rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym (Danuta Wosik-Kawala, Teresa Lewandowska-Kidoń) 43
3.1. Scenariusze 46
Scenariusz 1 46
Scenariusz 2 48
Scenariusz 3 50
Scenariusz 4 52
Scenariusz 5 54
Scenariusz 6 57
Scenariusz 7 60
Scenariusz 8 62
Scenariusz 9 65
Scenariusz 10 67
Scenariusz 11 69
Scenariusz 12 71
Scenariusz 13 73
Scenariusz 14 75
Scenariusz 15 78
Scenariusz 16 80
Scenariusz 17 82
3.2. Propozycje dodatkowych ćwiczeń do wykorzystania w trakcie realizacji programu 85
Zakończenie 90
Bibliografia 91