"Nauczyciel wczesnej edukacji kreatorem środowiska edukacyjnego dziecka"

Identyfikator Librowy: 170786

Spis treści

Wprowadzenie 7

Anna Buła, Tworzenie w edukacji wczesnoszkolnej warunków do uczenia się przez badanie 23

– Creating conditions in early education for learning-through-research 34

Maja Walęciak, Paulina Wetoszka, Rola nauczyciela przedszkola w kreowaniu dziecięcej aktywności podczas zabaw badawczych 35

– The role of a preschool teacher in arranging children’s activity in exploratory plays 44

Maria Marczewska, Nauczyciel jako organizator warunków do działań badawczych w Programie Wychowania Przedszkolnego „Tablit” 45

– Teacher as a creator of conditions for a child’s research activity in “Tablit” – an Innovative Kindergarten Curriclum 51

Urszula Zielińska, Moduł języka angielskiego w Programie Wychowania Przedszkolnego „Tablit” – nowe możliwości dla nauczycieli 53

– English Language Component in “Tablit” – an Innovative Kindergarten Curriculum – new opportunities for teachers 62

Sylwia Polcyn-Matuszewska, Wykorzystanie przez nauczyciela klas początkowych multimedialnych programów komputerowych o charakterze edukacyjnym 63

– Teacher in elementary school and multimedia educational programs 73

Jan Amos Jelinek, Badanie skuteczności programu komputerowego do nauki czytania 75

– Study the effectiveness of a computer program for learning the ability of reading 83

Karolina Skarbek, Uczeń uzdolniony matematycznie w opinii nauczycieli wczesnej edukacji 85

– The mathematically gifted pupil in the opinion of primary education teacher. Research report 99

Edyta Kalita, Współdziałanie nauczycieli i rodziców w tworzeniu warunków sprzyjających osiąganiu przez dziecko samodzielności w przedszkolu 101

– The cooperation of teachers and parents in the farmation of a conditions favorable to the achievement of the child self-reliance in the kindergarten 112

Anna Kowalczyk, Joanna Sosnowska, Rola nauczyciela w kreowaniu postaw społecznych rodzeństw w grupie zróżnicowanej wiekowo na przykładzie Przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego 113

– Teachers role in creating siblings social behavior in age diffented groups following example of Lodz’s University Preschool 123

Joanna Sosnowska, Sztuka edukacji – przestrzeń muzeum i przedszkola jako środowisko kształcenia i wychowania do kultury 125

– The art of education – the space of a museum and a kindergarten as the environment of education and training to culture 136

Dorota Radzikowska, Nauczyciel inicjatorem czytelnictwa uczniów klas początkowych 137

– The early education teacher as an initiator of students’ reading 148

Zofia Olek-Redlarska, Emilia Jakubowska, Obraz dziecka i dzieciństwa w twórczości Joanny Papuzińskiej jako źródło inspiracji nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Dzieciństwo utracone i odzyskane 149

– The child and the childhood image into works of Joanna Papuzińska as a source of the inspiration of an early education teacher. Lost and recovered childhood 161

Agnieszka Jędrzejowska, Koncepcja Celestyna Freineta w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej 163

– The concept of Celestin Freinet teaching job early childhood education 177

Noty o autorach 179