"Psychopedagogiczne aspekty rozwoju i edukacji małego dziecka"

Identyfikator Librowy: 173081

Spis treści

Wstęp 5

I. Podstawy i uwarunkowania rozwoju małego dziecka 7

Katarzyna Wiejak Prawidłowości rozwoju w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym 9

Teresa Parczewska Znaczenie środowisk wychowawczych w stymulowaniu aktywności poznawczej dziecka w wieku przedszkolnym 25

Anna Jakubowicz-Bryx Udział rodziców w edukacji szkolnej dziecka na przykładzie dwóch środowisk 45

Iwona Zwierzchowska Więzi emocjonalno-społeczne w rodzinach niepełnych w percepcji dzieci kończących edukacje przedszkolna 65

II. Sposoby rozwijania wielokierunkowej aktywności małego dziecka 81

Magdalena Grochowalska Marginalizowana i faworyzowana aktywność dziecka, czyli o bawieniu i uczeniu się 83

Jolanta Andrzejewska Doświadczanie świata podstawa kształcenia kompetencji komunikacyjnych dziecka w wieku przedszkolnym 103

Barbara Bilewicz-Kuźnia Kształtowanie pojęć matematycznych na etapie wczesnej edukacji 123

Małgorzata Centner-Guz Środowisko rodzinne miejscem przybliżania dziecku książki 145

III. Diagnoza psychopedagogiczna małego dziecka – problemy i rozwiązania praktyczne 163

Elżbieta Marek Diagnozowanie gotowości dzieci do podjęcia nauki w programach edukacji przedszkolnej 165

Małgorzata Sitarczyk Arkusz obserwacyjny jako narzędzie diagnozy psychopedagogicznej dziecka sześcioletniego 187

Noty o autorach 205