"Psychopedagogiczne aspekty rozwoju i edukacji małego dziecka"
Identyfikator Librowy: 173081
Spis treści
Wstęp 5
I. Podstawy i uwarunkowania rozwoju małego dziecka 7
Katarzyna Wiejak Prawidłowości rozwoju w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym 9
Teresa Parczewska Znaczenie środowisk wychowawczych w stymulowaniu aktywności poznawczej dziecka w wieku przedszkolnym 25
Anna Jakubowicz-Bryx Udział rodziców w edukacji szkolnej dziecka na przykładzie dwóch środowisk 45
Iwona Zwierzchowska Więzi emocjonalno-społeczne w rodzinach niepełnych w percepcji dzieci kończących edukacje przedszkolna 65
II. Sposoby rozwijania wielokierunkowej aktywności małego dziecka 81
Magdalena Grochowalska Marginalizowana i faworyzowana aktywność dziecka, czyli o bawieniu i uczeniu się 83
Jolanta Andrzejewska Doświadczanie świata podstawa kształcenia kompetencji komunikacyjnych dziecka w wieku przedszkolnym 103
Barbara Bilewicz-Kuźnia Kształtowanie pojęć matematycznych na etapie wczesnej edukacji 123
Małgorzata Centner-Guz Środowisko rodzinne miejscem przybliżania dziecku książki 145
III. Diagnoza psychopedagogiczna małego dziecka – problemy i rozwiązania praktyczne 163
Elżbieta Marek Diagnozowanie gotowości dzieci do podjęcia nauki w programach edukacji przedszkolnej 165
Małgorzata Sitarczyk Arkusz obserwacyjny jako narzędzie diagnozy psychopedagogicznej dziecka sześcioletniego 187
Noty o autorach 205