"Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 460"
Identyfikator Librowy: 178035
Spis treści
Wstęp 8
Stanisław Skowron: Świadomość ekologiczna klientów i jej pomiar / Ecological awareness of customers and its measurement 10
Katarzyna Szalonka, Grażyna Światowy, Lucyna Witek: O dylematach pomiaru prozdrowotnego stylu życia w kontekście badań marketingowych / About dilemmas of health measurement of lifestyle in the context of marketing research 20
Magdalena Olejniczak: Wykorzystanie badań marketingowych w kreowaniu innowacji na rynku żywności funkcjonalnej / Marketing research use in creating innovations on functional food market 29
Bogdan Sojkin, Szymon Michalak: Motywy uprawiania sportu i rekreacji ruchowej przez studentów / Students motives for participation in sport and physical recreation 39
Jaroslav Ďaďo, Jan W. Wiktor: „Wojna marketingu z zarządzaniem”. Empiryczna weryfikacja koncepcji A. Riesa i L. Ries (na podstawie badań porównawczych środowiska studentów w Polsce i Słowacji) / ,,War of marketing with management”. Empirical verification of A. Ries and L. Ries concept (based on comparative research of Polish and Slovak students) 52
Magdalena Jaciow: Ekwiwalencja w badaniach europejskich – wybrane aspekty / Equivalence in European research – selected aspects 63
Agata Stolecka-Makowska: Akulturacja a zachowania konsumentów – obszary i wyzwania badawcze / Acculturation vs. behaviour of consumers – research areas and challenges 72
Robert Kozielski: Pomiar działań marketingowych – proces i obszary / Measuring marketing – process and dimensions 83
Wioleta Kucharska: Wartość marki jako wskaźnik. Metody pomiaru / Brand value as an indicator. Measurement methods 91
Magdalena Grębosz: Badania postaw nostalgicznych konsumentów wobec marek / The research on nostalgic attitudes of consumers towards brands 102
Beata Marciniak: Jawne i ukryte postawy nabywców wobec marek producentów oraz pośredników handlowych / Explicit and implicit attitudes of consumers towards manufacturer brands and private distributor brands 112
Łukasz Skowron: Satysfakcja klientów lubelskiego sektora centrów handlowych w latach 2013-2015 / Customer satisfaction of the Lublin shopping centers sector in years 2013-2015 127
Urszula Garczarek-Bąk: Różnice pomiędzy deklaracjami dotyczącymi zakupu produktów marek własnych sieci handlowych a faktycznymi decyzjami zakupowymi młodych nabywców / Differences between purchase declarations of shopping chains private labels vs. real buying behaviour of young consumer 138
Radosław Mącik: Style podejmowania decyzji zakupowych a zachowania konsumentów w symulowanych zakupach w środowisku porównywarki cenowej / Consumer decision-making styles vs. consumer behavior in simulated shopping in the environment of price comparison websites 153
Ilona Bondos: Reakcje na dynamicznie ustalane ceny – czy konsumenci mają podwójne standardy oceny uczciwości cen online? / Reactions to dynamic pricing − do consumers have the double standards of assessment of online price fairness? 168
Sławomir Smyczek: Badania patologii w zachowaniach konsumentów na rynku / Research on pathologies in consumer behavior on the market 178
Katarzyna Kolasińska-Morawska: Dzieci w XXI wieku – wyniki badań nad rolą i znaczeniem dziecka w procesach decyzyjnych gospodarstw domowych / Children in the XXI century – research results on the role and significance of children in decision-making processes of households 190
Edyta Rudawska, Marta Bloch: Pracownicy w procesie kształtowania partnerskich relacji pomiędzy przedsiębiorstwem a organizacją pozarządową – wyniki badań empirycznych / Employees in the process of creating partnerships between business and NGO − results of empirical research 200
Anna Maria Nikodemska-Wołowik, Katarzyna Gierczak-Grupińska: Polskie przedsiębiorstwa rodzinne – przełamanie stereotypów / Polish family enterprises – breaking stereotypes 212
Bogusław Bembenek: Badania satysfakcji i lojalności członkowskiej w polskich klastrach – nowe wyzwanie w zarządzaniu klastrami / The research of satisfaction and membership loyalty in Polish clusters − new challenges for cluster management 221
Marcin Haberla: Znaczenie badań marketingowych w działalności klastrów / Importance of marketing research in the activities of clusters 236
Krzysztof Błoński: Jakość usług świadczonych przez administrację samorządową a jakość życia mieszkańców – wyniki badań / The quality of services provided by local administration vs. the quality of life of residents − results of research 243
Magdalena Kalińska-Kula, Agnieszka Smalec: Badania marketingowe w kontekście możliwości ich wykorzystania na potrzeby komunikacji w sektorze publicznym / Marketing research considered in the context of using it for communication in the public sector 255
Aleksandra Kaniewska-Sęba: Skale do pomiaru postaw stosowane w badaniach wizerunku polityka / Attitude scales used in the research of politician’s image 268