"Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 459"

Identyfikator Librowy: 178065

Spis treści

Wstęp 10

Krystyna Mazurek-Łopacińska, Magdalena Sobocińska: Consumer Intelligence w kontekście kierunków rozwoju badań marketingowych / Consumer Intelligence in the context of the development trends of marketing research 12

Paweł Chlipała: Nurt krytyczny w metodologii badań marketingu / Critical trend in marketing survey methodology 21

Grzegorz Zasuwa: Wykorzystanie jakościowej analizy porównawczej w badaniach postaw i zachowań konsumentów / The application of Qualitive Comparative Analysis in the research on consumer attitudes and behaviour 30

Grzegorz Maciejewski: Zastosowanie metody ocen ekspertów w badaniach kierunków rozwoju handlu i usług / The use of the expert’s evaluation method in the research of directions of trade and services development 40

Bogdan Gregor, Łukasz Wdowiak: Istota oraz metody badań neuromarketingowych / Essence and methods of neuromarketing research 51

Beata Tarczydło: Neurobadania w teorii i praktyce. Wybrane aspekty / Neuromarketing research in theory and practice. Selected aspects 63

Dominika Porowska: Kierunki rozwoju badań konsumenckich w świetle założeń ekonomii behawioralnej / Development directions of consumer research in the light of behavioral economic 71

Marta Gigoła: Eksperyment jako metoda badania wpływu Visual Merchandisingu na skłonności zakupowe / An experiment as the method of Visual Merchandising impact on shopping tendencies 80

Marcin Awdziej, Jolanta Tkaczyk: Wykorzystanie symulacyjnych gier decyzyjnych w badaniach eksperymentalnych w marketingu / The use of simulation business games in experimental research in marketing 91

Katarzyna Żyminkowska, Tomasz Żyminkowski: Angażowanie (się) klientów we współtworzenie wartości – formy, uwarunkowania i efekty /Customer engagement in value cocreation – forms, antecedents and consequences 104

Mariusz Łapczyński: Możliwości wykorzystania komentarzy klientów banku we współtworzeniu wartości – zastosowanie eksploracji opinii (opinion mining) / Comments of bank customers as an example of value co-creation – the use of opinion mining 122

Małgorzata Kieżel, Joanna Wiechoczek: Aktywności online konsumentów w kontekście customer brand engagement / Online consumer activity in the context of customer brand engagement 131

Małgorzata Kieżel, Joanna Wiechoczek: Aktywność konsumentów w procesie kreowania produktów bankowych i dóbr zaawansowanych technicznie w kontekście koncepcji otwartych innowacji / Consumer activity in the process of creation of banking products and high-tech goods in the context of the open innovation concept 143

Robert Wolny: Crowdsourcing jako źródło innowacji w e-usługach / Crowdsourcing as a source of innovations in e-services 154

Magdalena Kowalska: Crowdsourcing jako proces poszukiwania kreatywnych rozwiązań / Crowdsourcing as a process of creative solutions search 162

Marcin Gąsior: Wzorce korzystania z mediów społecznościowych a zaangażowanie młodych konsumentów w komunikację marketingową przedsiębiorstwa – analiza zmian w latach 2013-2015 / The relationship between young consumers’ patterns of social media usage and their willingness to participate in marketing communication − comparison between 2013 and 2015 172

Agnieszka Izabela Baruk, Anna Iwanicka: Prosumpcja internetowa vs. prosumpcja pozainternetowa / Internet prosumption vs. non-Internet prosumption 184

Olgierd Witczak: Potrzeby konsumentów w prosumpcji treści w serwisach społecznościowych / Consumers’ needs in content prosumption in social networking sites 195

Ewa Frąckiewicz, Aleksandra Grzesiuk: Refleksje nad metodami badań w obszarze promocji SMS-owej wśród pokolenia Z / Research methods in the area of SMS-communication within generation Z. Reflections and experiences 205

Iwona Czerska: Pokolenie head down jako konsekwencja smartfonizacji społeczeństwa / The “head down” generation as a consequence of smartphonization of the society 215

Krzysztof Andruszkiewicz, Krzysztof Śmiatacz, Maciej Schulz: Badanie opinii z wykorzystaniem ankiety telefonicznej – komórkowej (ATK) / Opinion research using text-based survey 223

Monika Hajdas, Ewa Szabela-Pasierbińska: Metody przewidywania trendów w makrootoczeniu / Methods of predicting trends in macro-environment 233

Marcin Gębarowski, Dariusz Siemieniako: Wykorzystanie metody mystery visitor w badaniu interakcji z uczestnikami targów / Use of mystery visitor method for researching interactions with trade fair participants 246

Justyna Matysiewicz, Stephane Ganassali: Wykorzystanie wizualnych protokołów badawczych w procesie pomiaru relacji konsumenta z marką – aspekt emocjonalny / Visual protocols in the process of measurement of consumer relations with brand − emotional aspekt 255

Piotr Tarka: Modele równań strukturalnych a zmienne mierzone na skali porządkowej polichorycznej w analizie danych marketingowych / Structural equation models (SEM) and variables measured on the polychoric ordinal scale in the analysis of marketing data 266

Tomasz Olejniczak: Metodyczne aspekty badań konsumentów seniorów / Methodological aspects of research of consumer behavior of seniors 278

Dariusz Oczachowski: Badania marketingowe wobec wyzwań przyszłości: ograniczenia i możliwości ich znoszenia / Marketing research against the challenges of the future: limitations and possibilities of overcoming them 287