"Literatura dla dzieci i młodzieży. T. 5"

Identyfikator Librowy: 181389

Spis treści

Katarzyna Tałuć: Wstęp / 9

W kręgu książki i czytelnikaGrażyna Lewandowicz‑Nosal: Między „starym” a „nowym”. Kanon nie tylko lektur szkolnych — dyskusje, polemiki, propozycje / 17

Małgorzata Wójcik‑Dudek: Siostrzaństwo lektury. O związkach powieści dla kobiet i dziewcząt / 57

Marta Nadolna‑Tłuczykont: Tabu w literaturze dla młodego czytelnika / 79

Bernadeta Niesporek‑Szamburska: Oswajanie przemijania — śmierć we współczesnej literaturze dziecięcej i młodzieżowej / 96

Sylwia Borowik: Literatura dla dzieci i młodzieży a gender (wybrane przykłady) / 120

Anna Kamińska: Na tropie przygody i przyrody na współczesnym rynku wydawniczym / 134

Marta Nadolna‑Tłuczykont: Horror w literaturze dla dzieci i młodzieży (na wybranych przykładach) / 154

Małgorzata Konsek: Postaci fantastyczne w nowoczesnej baśni dla dzieci / 168

Henryka Andrzejczak: Współczesna książka religijna dla dzieci i młodzieży — przegląd form i tematów / 191

Bernadeta Niesporek‑Szamburska, Małgorzata Wójcik‑Dudek: Książka w domu i w szkole — od domowej lektury do szkolnego podręcznika / 213

W kręgu edytorstwa i nowych mediówBarbara Pytlos: Serie wydawnicze literatury dla dzieci i młodzieży w latach 1990—2015 na podstawie wybranych wydawnictw / 231

Katarzyna Tałuć: Komiks polski dla młodego odbiorcy — tendencje, tematy, wydawcy / 254

Agnieszka Maroń: Nowe formy książki na polskim rynku wydawniczym i księgarskim / 287

Michał Rogoż: Od czasopisma do wortalu. Przeobrażenia w zakresie funkcji, treści i sposobukomunikacji z młodym czytelnikiem / 310

oraz wydania polskich książek za granicą w latach 1990—2014 / 333

Lucyna Sadzikowska: Mapa współczesnych badań nad książką dziecięco‑młodzieżową / 360

Agnieszka Maroń, Lucyna Sadzikowska: Recenzować każdy może… Nieprofesjonalne świadectwa lektury literatury dla młodych odbiorców / 379

Hanna Langer: Mediateki — działalność, formy pracy z dziećmi i młodzieżą (na wybranychprzykładach) / 409

Beata Langer: Formy pracy z młodym czytelnikiem w przestrzeni pozabibliotecznej (rekonesans badawczy) / 435

Renata Grigoriew: „Czasami bywa tak, że noc jest jak czarny ptak”. Współczesna poezja polskaw oswajaniu dziecięcych lęków związanych z nocą / 449

Indeks osobowy / 465