"Jak się uczymy?"

Identyfikator Librowy: 184381

Spis treści

Od redaktora naukowego polskiego wydania 8

Wprowadzenie 10

1. Wiedza. Esej o wydajności i innowacji w sferze 1. wiedzy 16

2. Obserwacja. Naśladowanie uczuć i działań 29

3. Uczenie się przez doświadczenie. Wykorzystanie inteligencji ciała 44

4. Modelowe przykłady. Nabywanie umiejętności i opanowywanie procedur 61

5. Zamierzone ćwiczenie. Stawanie się ekspertem 75

6. Elaboracja. Nadawanie znaczenia wspomnieniom 90

7. Wizualizacja. Wymyślanie struktury złożonych informacji 103

8. Generowanie. Tworzenie trwałych wspomnień 120

9. Analogie. Znajdowanie ogólnej zasady 128

10. Skontrastowane przypadki. Wychwytywanie kluczowych informacji 139

11. Uczenie się przez pytanie. Formułowanie efektywnych pytań 153

12. Odwracanie. Pokonywanie błędnych koncepcji i niesłusznego wnioskowania 169

13. Wytwarzanie. Budowanie zainteresowania i wiedzy praktycznej 188

14. Sen. Konsolidowanie wspomnień z minionego dnia 203

15. Zabawa wyobrażeniowa. Rozwijanie kontroli poznawczej 215

16. Wyjaśnianie we właściwym momencie. Sprawianie, by wykłady i lektury działały 228

17. Samowyjaśnianie. Wychodzenie poza dostarczone informacje 244

18. Potrafię! Zwiększanie własnej skuteczności 259

19. Nauczanie. Branie odpowiedzialności za nauczanie innych 275

20. Ekscytacja. Podkręcanie uwagi i pobudzenia 287

21. Informacja zwrotna. Wspieranie samorozwoju 301

22. Nagroda. Motywowanie do właściwych zachowań 317

23. Słuchanie oraz wymiana poglądów i opinii. Uczenie się w grupie jest efektywniejsze niż w pojedynkę 333

24. Normy. Pielęgnowanie zasad gry 347

25. Poczucie przynależności. Łagodzenie lęku i budowanie zaangażowania 363

26. Uczestnictwo. Partycypowanie w grze 380