"Jak się uczymy?"
Identyfikator Librowy: 184381
Spis treści
Od redaktora naukowego polskiego wydania 8
Wprowadzenie 10
1. Wiedza. Esej o wydajności i innowacji w sferze 1. wiedzy 16
2. Obserwacja. Naśladowanie uczuć i działań 29
3. Uczenie się przez doświadczenie. Wykorzystanie inteligencji ciała 44
4. Modelowe przykłady. Nabywanie umiejętności i opanowywanie procedur 61
5. Zamierzone ćwiczenie. Stawanie się ekspertem 75
6. Elaboracja. Nadawanie znaczenia wspomnieniom 90
7. Wizualizacja. Wymyślanie struktury złożonych informacji 103
8. Generowanie. Tworzenie trwałych wspomnień 120
9. Analogie. Znajdowanie ogólnej zasady 128
10. Skontrastowane przypadki. Wychwytywanie kluczowych informacji 139
11. Uczenie się przez pytanie. Formułowanie efektywnych pytań 153
12. Odwracanie. Pokonywanie błędnych koncepcji i niesłusznego wnioskowania 169
13. Wytwarzanie. Budowanie zainteresowania i wiedzy praktycznej 188
14. Sen. Konsolidowanie wspomnień z minionego dnia 203
15. Zabawa wyobrażeniowa. Rozwijanie kontroli poznawczej 215
16. Wyjaśnianie we właściwym momencie. Sprawianie, by wykłady i lektury działały 228
17. Samowyjaśnianie. Wychodzenie poza dostarczone informacje 244
18. Potrafię! Zwiększanie własnej skuteczności 259
19. Nauczanie. Branie odpowiedzialności za nauczanie innych 275
20. Ekscytacja. Podkręcanie uwagi i pobudzenia 287
21. Informacja zwrotna. Wspieranie samorozwoju 301
22. Nagroda. Motywowanie do właściwych zachowań 317
23. Słuchanie oraz wymiana poglądów i opinii. Uczenie się w grupie jest efektywniejsze niż w pojedynkę 333
24. Normy. Pielęgnowanie zasad gry 347
25. Poczucie przynależności. Łagodzenie lęku i budowanie zaangażowania 363
26. Uczestnictwo. Partycypowanie w grze 380