"Orientacje zawodowe młodzieży z zespołów szkół zawodowych"
Identyfikator Librowy: 188032
Spis treści
Wprowadzenie 8
Rozdział 1 Przemiany i tendencje współczesnego rynku pracy 20
1.1. Makrouwarunkowania współczesnego rynku pracy 20
1.2. Edukacja a współczesny rynek pracy 33
1.3. Edukacja zawodowa w Polsce po transformacji ustrojowej 48
Rozdział 2 Orientacja zawodowa jako kategoria teoretyczna i badawcza 70
2.1. Orientacja zawodowa – sposoby rozumienia konstruktu 70
2.2. Typologie orientacji zawodowych 91
2.3. Orientacja zawodowa jako kategoria badawcza 108
Rozdział 3 Uwarunkowania rozwoju zawodowego młodzieży 120
3.1. Decyzje edukacyjno-zawodowe jako istotny wymiar rozwoju kariery zawodowej 120
3.2. Wybór zawodu i jego uwarunkowania 144
3.3. Planowanie kariery zawodowej przez młodzież jako decyzja życiowo doniosła 161
Rozdział 4 Orientacje zawodowe badanej grupy młodzieży z zespołów szkół zawodowych 177
4.1. Metodologiczne podstawy badań własnych oraz społeczno-demograficzna charakterystyka badanej populacji 177
4.2. Czynniki proaktywności oraz orientacje temporalne warunkujące orientacje zachowaniowe w rozwoju kariery zawodowej badanej grupy młodzieży 202
4.3. Wymiary orientacji zawodowych i „przewodniki” w karierze badanej grupy młodzieży 231
4.4. Poglądy i opinie badanej grupy młodzieży na temat złożoności i uwarunkowań współczesnego rynku pracy 306
Nota końcowa – implikacje dla praktyki doradztwa zawodowego 327
Bibliografia 340
Aneks 360
Spis tabel 364
Spis wykresów 365
Spis schematów 366
Occupational choice among the youth of complexes of vocational schools (summary) 368