"Ciało – muzyka – performans"

Identyfikator Librowy: 190522

Spis treści

Wstęp (Jacek Mikołajczyk, Maria Popczyk) / 7

Małgorzata Kądziela: Performatywność i jej funkcje w wybranych modelach performatywnych w muzyce / 15

Część pierwszaMuzyczność ciała – cielesność performansuMałgorzata A. Szyszkowska: Zakryte, nieobecne, niejednoznaczne: uwagi na temat cielesności śpiewu i instrumentalnego rozumienia ciała w tradycjach wokalnych / 51

Jacek Mikołajczyk: O fizyczność głosu. Skandal śpiewającego ciała / 74

Marta Kula: Rytmika E. Jaques-Dalcroze’a – przez ruch do muzyki / 99

Anastasia Nabokina: Poza ramą. Wizerunki kobiet i mężczyzn w Jeziorze łabędzim i Giselle Matsa Eka / 111

Anna Kawalec: Antropolog czyta taniec. Alfred Gell i rytuał ida / 132

Jakub Petri: Doświadczenie estetyczne w ekstremalnych środowiskach audiowizualnych / 148

Piotr Zawojski: Sonowizualne strategie Ryoji Ikedy. Ciało jako wielofunkcyjny instrument polisensoryczny / 160

Alicja Głutkowska-Polniak: Muzyk rockowy (jako performer) – wpływ „świata dizajnu” na kreację artysty / 193

Część drugaCielesność aktora – muzyczność performansuArtur Duda: Impuls muzyczny w aktorstwie cielesno-performatywnym / 211

Piotr Morawski: Bogusławski tańczy. Tworzenie ciała muzycznego / 233

Magdalena Figzał: Muzyka a gest performatywny w przedstawieniach Krzysztofa Warlikowskiego / 250

Małgorzata Andrzejak-Nowara: Lucyfer wcielony – kreacja Mariusza Bonaszewskiego w Sprawie Jerzego Jarockiego / 266

Katarzyna Peplinska: ,,Umrzeć to byłaby wielka przygoda”. Piotruś Pan w reżyserii Roberta Wilsona / 284

Beata Popczyk-Szczęsna: Ciała obecne – ciała znaczące – „Ciała obce” / 296

Aneta Głowacka: Ciało i głos. Teatr chórowy Marty Górnickiej / 311

Weronika Łucyk: „Chopin bez fortepianu” – muzyka we władzy spojrzenia / 328

Ewa Wąchocka: Głos, muzyka, ciało w teatrze radiowym / 346

Noty biograficzne / 367

Indeks nazwisk / 375