"Twórczość, zatrudnialność, uniwersytet"
Identyfikator Librowy: 195244
Spis treści
Wprowadzenie (Jarosław Płuciennik, Maria Czajkowska, Michał Wróblewski) 7
Tomasz P. Czapla – Kompetencje uniwersalne jako odpowiedź na potrzeby rynku pracy 15
Stanisław Goźdź-Roszkowski, Jacek Makowski – Jak twórczo kształcić humanistów dla potrzeb rynku pracy? Studium przypadku: kierunek lingwistyka dla biznesu na Uniwersytecie Łódzkim 25
Monika Marcinkowska – Bankowiec jutra, czyli o praktycznym programie kształcenia na Uniwersytecie Łódzkim 37
Paweł Drapikowski, Joanna Wesołowska – Studia dualne w Politechnice Poznańskiej – program i doświadczenia 57
Jarosław Płuciennik, Michał Wróblewski – Uniwersytet i jego współpraca z otoczeniem biznesowym. Przypadek projektu The iProfessional (iPro) 65
Hanna Sieja-Skrzypulec – Wyobraźnia, empatia i twórcze pisanie 79
Krzysztof Zajas – Dlaczego profesor od literatury pisze kryminały? 101
Gabriela Matuszek-Stec – Twórcze pisanie – specyfika studiów podyplomowych (na przykładzie najstarszej w Polsce szkoły pisarzy – Studium Literacko-Artystycznego UJ) 111
Paulina Kwiatkowska – Artcoaching jako nowoczesna forma wspierania artystów 125
Patrycja Mizera-Pęczek, Katarzyna Wojtaszczyk – Blog jako narzędzie wspierające kandydatów do pracy 141
Ewelina Niedzielska – O tym, dlaczego ekonomiści potrzebują humanistów 153
Abstrakty 165