"Twórczość, zatrudnialność, uniwersytet"

Identyfikator Librowy: 195244

Spis treści

Wprowadzenie (Jarosław Płuciennik, Maria Czajkowska, Michał Wróblewski) 7

Tomasz P. Czapla – Kompetencje uniwersalne jako odpowiedź na potrzeby rynku pracy 15

Stanisław Goźdź-Roszkowski, Jacek Makowski – Jak twórczo kształcić humanistów dla potrzeb rynku pracy? Studium przypadku: kierunek lingwistyka dla biznesu na Uniwersytecie Łódzkim 25

Monika Marcinkowska – Bankowiec jutra, czyli o praktycznym programie kształcenia na Uniwersytecie Łódzkim 37

Paweł Drapikowski, Joanna Wesołowska – Studia dualne w Politechnice Poznańskiej – program i doświadczenia 57

Jarosław Płuciennik, Michał Wróblewski – Uniwersytet i jego współpraca z otoczeniem biznesowym. Przypadek projektu The iProfessional (iPro) 65

Hanna Sieja-Skrzypulec – Wyobraźnia, empatia i twórcze pisanie 79

Krzysztof Zajas – Dlaczego profesor od literatury pisze kryminały? 101

Gabriela Matuszek-Stec – Twórcze pisanie – specyfika studiów podyplomowych (na przykładzie najstarszej w Polsce szkoły pisarzy – Studium Literacko-Artystycznego UJ) 111

Paulina Kwiatkowska – Artcoaching jako nowoczesna forma wspierania artystów 125

Patrycja Mizera-Pęczek, Katarzyna Wojtaszczyk – Blog jako narzędzie wspierające kandydatów do pracy 141

Ewelina Niedzielska – O tym, dlaczego ekonomiści potrzebują humanistów 153

Abstrakty 165