"Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. T. 1: Teoria i praktyka"
Identyfikator Librowy: 196778
Spis treści
Wstęp (Urszula Szuścik, Renata Raszka) / 7
Lidia WollmanNauczyciel innowator XXI wieku jako organizator środowiska uczenia się / 11
Krystyna Duraj-NowakowaInnowacje nauczycieli jako liderów organizacji i zarządzania praktyką pedagogiczną / 25
Maciej Kołodziejski, Małgorzata Przybysz-ZarembaPolimorficzne wymiary generowania innowacji w edukacji – wątki rozproszone / 38
Beata Oelszlaeger-KosturekO potrzebie kształcenia studentów pedagogiki do innowacyjnego myślenia o procesie edukacji w kontekście nabywania kompetencji komunikacyjnych / 50
Małgorzata Zalewska-BujakObszary deficytów twórczych działań nauczycieli dzisiejszej szkoły / 67
Jolanta Bonar, Anna BułaRefleksyjna praktyka źródłem kompetencji nauczyciela dla wspierania rozwoju dziecka / 78
Elżbieta MarekW poszukiwaniu metod wspierania aktywności edukacyjnej dzieci w młodszym wieku szkolnym (na podstawie analizy wybranych programów kształcenia zintegrowanego) / 88
Jadwiga OleksyStudenckie praktyki pedagogiczne jako przestrzeń realizacji działań twórczych / 104
Teresa GizaInnowacje w teorii i praktyce wczesnoszkolnej na Ukrainie / 116
Gabriela Kapica, Kornelia SolichW poszukiwaniu skutecznej koncepcji kształcenia nauczycieli języka obcego dzieci / 128
Dominika DurajJak pomóc dziecku stać się przedszkolakiem. Proces adaptacji do środowiska przedszkolnego / 142
Barbara CyganSkuteczna diagnoza jako podstawa pomocy pedagogicznej dzieciom w przedszkolu / 156
Anida SzafrańskaInnowacyjna działalność placówek wychowania przedszkolnego na przykładzie Przedszkola Miejskiego nr 10 w Bytomiu / 170
Indeks nazwisk / 183