"Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. T. 1: Teoria i praktyka"

Identyfikator Librowy: 196778

Spis treści

Wstęp (Urszula Szuścik, Renata Raszka) / 7

Lidia WollmanNauczyciel innowator XXI wieku jako organizator środowiska uczenia się / 11

Krystyna Duraj-NowakowaInnowacje nauczycieli jako liderów organizacji i zarządzania praktyką pedagogiczną / 25

Maciej Kołodziejski, Małgorzata Przybysz-ZarembaPolimorficzne wymiary generowania innowacji w edukacji – wątki rozproszone / 38

Beata Oelszlaeger-KosturekO potrzebie kształcenia studentów pedagogiki do innowacyjnego myślenia o procesie edukacji w kontekście nabywania kompetencji komunikacyjnych / 50

Małgorzata Zalewska-BujakObszary deficytów twórczych działań nauczycieli dzisiejszej szkoły / 67

Jolanta Bonar, Anna BułaRefleksyjna praktyka źródłem kompetencji nauczyciela dla wspierania rozwoju dziecka / 78

Elżbieta MarekW poszukiwaniu metod wspierania aktywności edukacyjnej dzieci w młodszym wieku szkolnym (na podstawie analizy wybranych programów kształcenia zintegrowanego) / 88

Jadwiga OleksyStudenckie praktyki pedagogiczne jako przestrzeń realizacji działań twórczych / 104

Teresa GizaInnowacje w teorii i praktyce wczesnoszkolnej na Ukrainie / 116

Gabriela Kapica, Kornelia SolichW poszukiwaniu skutecznej koncepcji kształcenia nauczycieli języka obcego dzieci / 128

Dominika DurajJak pomóc dziecku stać się przedszkolakiem. Proces adaptacji do środowiska przedszkolnego / 142

Barbara CyganSkuteczna diagnoza jako podstawa pomocy pedagogicznej dzieciom w przedszkolu / 156

Anida SzafrańskaInnowacyjna działalność placówek wychowania przedszkolnego na przykładzie Przedszkola Miejskiego nr 10 w Bytomiu / 170

Indeks nazwisk / 183