"Paradygmaty dydaktyki"
Identyfikator Librowy: 199893
Spis treści
Wstęp 8
Podziękowania 12
1.1. Dydaktyczne doświadczenia potoczne 14
ROZDZIAŁ 1. Dydaktyka – między potocznością a nauką 14
1.2. Dydaktyka jako praktyka kulturowa i dyscyplina naukowa 20
1.3. Dydaktyczne spory o wiedzę i kształcenie 30
1.4. Paradygmaty w rozwoju nauki 38
1.5. Paradygmaty w dydaktyce? 43
1.6. Mapa paradygmatów dydaktycznych 54
ROZDZIAŁ 2. Paradygmaty obiektywistyczne 60
2.1. Dydaktyka normatywna 64
2.2. Dydaktyka instrukcyjna 81
2.3. Neurodydaktyka 95
ROZDZIAŁ 3. Paradygmaty interpretatywno-konstruktywistyczne 112
3.1. Dydaktyka humanistyczna 117
3.2. Dydaktyka konstruktywistyczna 132
3.2.1. Między konstruktywistyczną dydaktyką rozwojowo-poznawczą a socjokulturową 145
3.3. Dydaktyka konektywistyczna 168
ROZDZIAŁ 4. Paradygmaty transformatywne 188
4.1. Dydaktyka krytyczna 197
4.2. Dydaktyka libertariańska 221
Bibliografia 262
Indeks nazwisk 272
Indeks rzeczowy 276