"Paradygmaty dydaktyki"

Identyfikator Librowy: 199893

Spis treści

Wstęp 8

Podziękowania 12

1.1. Dydaktyczne doświadczenia potoczne 14

ROZDZIAŁ 1. Dydaktyka – między potocznością a nauką 14

1.2. Dydaktyka jako praktyka kulturowa i dyscyplina naukowa 20

1.3. Dydaktyczne spory o wiedzę i kształcenie 30

1.4. Paradygmaty w rozwoju nauki 38

1.5. Paradygmaty w dydaktyce? 43

1.6. Mapa paradygmatów dydaktycznych 54

ROZDZIAŁ 2. Paradygmaty obiektywistyczne 60

2.1. Dydaktyka normatywna 64

2.2. Dydaktyka instrukcyjna 81

2.3. Neurodydaktyka 95

ROZDZIAŁ 3. Paradygmaty interpretatywno-konstruktywistyczne 112

3.1. Dydaktyka humanistyczna 117

3.2. Dydaktyka konstruktywistyczna 132

3.2.1. Między konstruktywistyczną dydaktyką rozwojowo-poznawczą a socjokulturową 145

3.3. Dydaktyka konektywistyczna 168

ROZDZIAŁ 4. Paradygmaty transformatywne 188

4.1. Dydaktyka krytyczna 197

4.2. Dydaktyka libertariańska 221

Bibliografia 262

Indeks nazwisk 272

Indeks rzeczowy 276