"Edukacja i uczenie się. 16 największych mitów"

Identyfikator Librowy: 202439

Spis treści

Słowo wstępne do wydania polskiego 8

Wprowadzenie 10

Podziękowania 12

Mit #1. Uczący się potrafią dokładnie ocenić, ile wiedzą 14

Mit #2. Ludzie uczą się lepiej, gdy metody nauczania są dopasowane do ich stylów przyswajania wiedzy 24

Mit #3. Wykład jest mniej skuteczny od innych metod nauczania 38

Mit #4. Korzystanie z PowerPointa w trakcie zajęć wspomaga uczenie się 52

Mit #5. Nauczanie z minimalnym kierowaniem przez nauczyciela daje lepsze efekty niż tradycyjne bezpośrednie nauczanie 64

Mit #6. Nagrody zawsze osłabiają motywację wewnętrzną uczących się 78

Mit #7. Wielozadaniowość nie pogarsza osiągnięć szkolnych 92

Mit #8. U poszczególnych osób dominuje lewa lub prawa półkula mózgowa 106

Mit #9. Istnieje wiele niezależnych rodzajów inteligencji 122

Mit #10. Poczucie własnej wartości podwyższa osiągnięcia szkolne 136

Mit #11. Powtarzanie jest bardzo skuteczną strategią uczenia się 150

Mit #12. Testy wielokrotnego wyboru są mniej wartościowe niż inne sposoby egzaminowania 160

Mit #13. Zdający nie powinni zmieniać swoich odpowiedzi w testach wielokrotnego wyboru 170

Mit #14. Kursy przygotowawcze przynoszą dobre efekty w wynikach testów wstępnych na uczelnie 180

Mit #15. Standardowe testy nie pozwalają na przewidywanie osiągnięć w uczeniu się 190

Mit #16. Standardowe testy zdolności wykazują skrzywienie wobec niektórych grup mniejszościowych 200

Bibliografia 210

O Autorze 236