"Edukacja i uczenie się. 16 największych mitów"
Identyfikator Librowy: 202439
Spis treści
Słowo wstępne do wydania polskiego 8
Wprowadzenie 10
Podziękowania 12
Mit #1. Uczący się potrafią dokładnie ocenić, ile wiedzą 14
Mit #2. Ludzie uczą się lepiej, gdy metody nauczania są dopasowane do ich stylów przyswajania wiedzy 24
Mit #3. Wykład jest mniej skuteczny od innych metod nauczania 38
Mit #4. Korzystanie z PowerPointa w trakcie zajęć wspomaga uczenie się 52
Mit #5. Nauczanie z minimalnym kierowaniem przez nauczyciela daje lepsze efekty niż tradycyjne bezpośrednie nauczanie 64
Mit #6. Nagrody zawsze osłabiają motywację wewnętrzną uczących się 78
Mit #7. Wielozadaniowość nie pogarsza osiągnięć szkolnych 92
Mit #8. U poszczególnych osób dominuje lewa lub prawa półkula mózgowa 106
Mit #9. Istnieje wiele niezależnych rodzajów inteligencji 122
Mit #10. Poczucie własnej wartości podwyższa osiągnięcia szkolne 136
Mit #11. Powtarzanie jest bardzo skuteczną strategią uczenia się 150
Mit #12. Testy wielokrotnego wyboru są mniej wartościowe niż inne sposoby egzaminowania 160
Mit #13. Zdający nie powinni zmieniać swoich odpowiedzi w testach wielokrotnego wyboru 170
Mit #14. Kursy przygotowawcze przynoszą dobre efekty w wynikach testów wstępnych na uczelnie 180
Mit #15. Standardowe testy nie pozwalają na przewidywanie osiągnięć w uczeniu się 190
Mit #16. Standardowe testy zdolności wykazują skrzywienie wobec niektórych grup mniejszościowych 200
Bibliografia 210
O Autorze 236