"Zarządzanie marketingowo-logistyczne"

Identyfikator Librowy: 203562

Spis treści

Wprowadzenie 8

ROZDZIAŁ 1. Założenia i ewolucja zrównoważonego rozwoju (Adam Sadowski) 14

1.1. Filozofia zrównoważonego rozwoju. Źródła i przyczyny powstania 14

1.2. Ewolucja pojęcia i zasady zrównoważonego rozwoju 19

1.3. Zasady zrównoważonego rozwoju 22

ROZDZIAŁ 2. W kierunku marketingu zrównoważonego (Sabina Kauf ) 28

2.1. Trendy i tendencje rozwojowe w marketingu 28

2.2. Marketing 3.0 jako wyraz „uspołecznienia” gospodarki 37

2.3. Marketing zrównoważony jako odpowiedź na potrzeby współczesnych konsumentów 48

ROZDZIAŁ 3. Współczesne wyzwania logistyki (Marzena Kramarz) 56

3.1. Kierunki zmian w zarządzaniu przepływami materiałowymi 56

3.2. Wpływ megatrendów na logistykę i łańcuchy dostaw 65

3.3. Zrównoważony rozwój jako wyzwanie dla współczesnej logistyki 80

ROZDZIAŁ 4. Marketing i logistyka w strukturze zarządzania przedsiębiorstwem – współczesne wyzwania z perspektywy zrównoważonego rozwoju (Sabina Kauf, Marzena Kramarz) 86

4.1. Kreowanie wartości jako podstawa integracji marketingu i logistyki 86

4.2. Wkomponowanie marketingu i logistyki w strukturę zarządzania przedsiębiorstwem 94

4.3. Usieciowienie jako główna przesłanka integracji marketingu i logistyki w zarządzaniu przedsiębiorstwem i łańcuchem dostaw 103

4.4. Zarządzanie marketingowo-logistyczne wobec wyzwań zrównoważonego rozwoju 110

ROZDZIAŁ 5. Model zarządzania marketingowo-logistycznego z perspektywy zrównoważonego rozwoju – próba identyfikacji (Sabina Kauf, Marzena Kramarz, Adam Sadowski) 116

5.1. Konceptualizacja modelu zrównoważonego zarządzania marketingowo-logistycznego 116

5.2. Instrumenty zrównoważonego zarządzania marketingowo-logistycznego 121

5.3. Efekty i obszary zastosowań zrównoważonego zarządzania marketingowo-logistycznego 128

Podsumowanie 136

Bibliografia 138