"Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr. 538. Zarządzanie strategiczne"

Identyfikator Librowy: 204934

Spis treści

Wstęp 10

Anna Adamik: Dynamizowanie przewagi konkurencyjnej w praktyce polskich przedsiębiorstw – testowanie narzędzia 12

Paweł Bartkowiak: Proces współkreowania wartości dla klienta ze względu na znaczenie wybranych grup interesariuszy 28

Bogusław Bembenek: Inwestycje zagraniczne jako strategiczne wyzwanie w zarządzaniu klastrem 44

Paweł Cabała, Adam Stabryła: Analiza i kategoryzacja projektów w procesie implementacji strategii przedsiębiorstwa 59

Wojciech Czakon: Cechy strategii relacyjnych – wyniki badań eksperckich 75

Katarzyna Czernek-Marszałek: Łączenie ilościowych i jakościowych metod analizy sieciowej w badaniach nad współpracą przedsiębiorstw – użyteczność, wyzwania i egzemplifikacja 85

Halina Czubasiewicz, Piotr Grajewski: Badanie i pomiar poziomu empowermentu – wyniki badań, ocena narzędzi identyfikacji poziomu empowermentu w organizacji 96

Krzysztof Ćwik, Janusz Marek Lichtarski, Katarzyna Piórkowska: Strategia w warunkach współpracy sieciowej: elastyczność czy usztywnienie? Wyniki badań terenowych 112

Emilia Dobrowolska: Identyfikacja i kierunki zmian kultury organizacyjnej innowacyjnych przedsiębiorstw – analiza wybranych przypadków 126

Tadeusz Falencikowski: Model biznesu wydziału nauk ekonomicznych uczelni akademickiej. Obecna i przyszła perspektywa aksjologiczna 142

Marzena Hajduk-Stelmachowicz: Atrybuty systemu zarządzania energią 156

Patrycja Juszczyk: Strategia ekosystemu biznesu – relacje czy struktura? 165

Jarosław Karpacz: Indywidualna orientacja przedsiębiorcza: konceptualizacja, pomiar i ocena 173

Izabela Konieczna: Ważność cech oferty dla klienta w obszarze jakości w ocenie spółdzielni mleczarskich z województwa świętokrzyskiego 184

Janusz Kraśniak: Adaptacyjność strukturalna polskich przedsiębiorstw jako przejaw procesu adaptacji organizacji 195

Dagmara Lewicka, Aldona Glińska-Neweś: Siła praktyk personalnych w kreowaniu zaangażowania pracowników 205

Andrzej Marjański, Łukasz Sułkowski: Wpływ rodzinności na kształtowanie się strategii przedsiębiorstw rodzinnych 217

Zbigniew Matyjas: Strategie zarządzania instytutami badawczymi na przykładzie Instytutu Technologii Materiałów Elektronicznych w Warszawie 226

Lech Miklaszewski: Alternatywy dla sukcesji w przedsiębiorstwach rodzinnych, w warunkach parentyfikacji ról, na przykładzie rodzinnej firmy inwestycyjnej 235

Krystyna Moszkowicz, Bogusław Bembenek: Potencjał technoparków jako kluczowy czynnik rozwoju klastrów w Polsce 245

Gracjana Noga: Kryteria doboru metod implementacji strategii w przedsiębiorstwie 263

Bogdan Nogalski, Przemysław Niewiadomski: Ocena dojrzałości przedsiębiorstwa w obszarze skutecznego wdrażania lean management – indagacja w przemyśle maszynowym 276

Jadwiga Nycz-Wróbel: Problemy podczas wdrażania Systemu Ekozarządzania i Audytu (EMAS) w przedsiębiorstwie 293

Hubert Obora: Zasady i narzędzia realizacji analizy RCA 305

Natalia Pandel, Letycja Sołoducho-Pelc: Trzydzieści lat rozwoju przedsiębiorczości w Polsce 316

Anita Perska-Tembłowska: Współdziałanie przy formułowaniu celów strategicznych na przykładzie obszaru funkcjonalnego aglomeracji leszczyńskiej 329

Lesław Pietrewicz: Technologia i organizacja w blockchainie 338

Krystyna Poznańska: Działalność badawczo-rozwojowa determinantą innowacyjności przedsiębiorstw przemysłowych w Polsce 348

Katarzyna Puszko: Dyskurs o zmianach strategicznych w budownictwie 360

Magdalena Rajchelt-Zublewicz: Intangible resources and competetive position of Polish credit unions 377

Aneta Rejman: Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie na przykładzie działalności firmy World Courier 391

Agnieszka Sopińska, Patryk Dziurski: Rodzaje sieci tworzących otwarte innowacje w Polsce 403

Katarzyna Szymańska: Identyfikacja i ocena czynników stymulujących i ograniczających otwartość organizacyjną w sektorze przemysłów kreatywnych 413

Justyna Światowiec-Szczepańska: Logika szans i prostych reguł w warunkach przeciążenia informacyjnego menedżerów 425

Elżbieta Urbanowska-Sojkin: Instytucjonalne i organizacyjne uwarunkowania wyborów strategicznych w przedsiębiorstwach 433

Maciej Walczak: Reliability Centered Maintenance (RCM) współczesnym narzędziem realizacji strategii obsługi eksploatacyjnej 445

Angelika Wodecka-Hyjek: Przedsiębiorczość publiczna przesłanką kształtowania modeli biznesu w sektorze publicznym 455

Dagmara Wójcik: Presja technologiczna jako antecedencja współpracy międzyorganizacyjnej – kontekst sektora turystycznego 466

Agnieszka Zakrzewska-Bielawska: Eksperci o istocie relacyjnej strategii przedsiębiorstwa 478