"Akceptacja i adaptacja społeczna dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi"

Identyfikator Librowy: 206061

Spis treści

WPROWADZENIE 8

KWESTIA SPOŁECZNA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W ŚRODOWISKACH LOKALNYCH (I. Plieth-Kalinowska) 10

Postawa 10

Postawy wobec niepełnosprawnych 12

Relacje rówieśnicze 16

UWARUNKOWANIA RODZINNE ROZWOJU I USPRAWNIANIA DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ (I. Plieth-Kalinowska) 22

DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE W POLSKIM SYSTEMIE EDUKACYJNYM (I. Plieth-Kalinowska) 40

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ (I. Plieth-Kalinowska) 60

DZIECKO Z DYSFUNKCJAMI ROZWOJOWYMI W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ (A. Musielewicz, I. Plieth-Kalinowska) 79

Rodzina 80

Przedszkole – szkoła 83

WYBRANE SPOSOBY PRACY Z DZIEĆMI Z DYSFUNKCJAMI ROZWOJOWYMI (A. Musielewicz) 87

Nadpobudliwość psychoruchowa 87

Analiza funkcjonowania dziecka z ADHD w środowisku rodzinnym (studium przypadku) 88

Metody pomocy dzieciom z ADHD w domu 90

Dzieci z zaburzeniami psychoruchowymi 96

Zastosowanie metody ruchu rozwijającego w przedszkolu specjalnym 98

Ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała 99

Ćwiczenia stosowane w metodzie Weroniki Sherborne 99

Ćwiczenia pozwalające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu 100

Psychospołeczny rozwój dziecka z afazją ruchową 102

Studium przypadku 103

Rehabilitacja w wodzie 110

Muzyka a dziecko nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym 112

Zajęcia terapeutyczne – dziecka z zespołem Downa 115

Analiza przypadku 116

ŚRODOWISKO RÓWIEŚNICZE A DZIECI Z DYSFUNKCJAMI ROZWOJOWYMI (A. Musielewicz) 131

Studium indywidualnego przypadku nr 1 132

Studium indywidualnego przypadku nr 2 134