"Akceptacja i adaptacja społeczna dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi"
Identyfikator Librowy: 206061
Spis treści
WPROWADZENIE 8
KWESTIA SPOŁECZNA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W ŚRODOWISKACH LOKALNYCH (I. Plieth-Kalinowska) 10
Postawa 10
Postawy wobec niepełnosprawnych 12
Relacje rówieśnicze 16
UWARUNKOWANIA RODZINNE ROZWOJU I USPRAWNIANIA DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ (I. Plieth-Kalinowska) 22
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE W POLSKIM SYSTEMIE EDUKACYJNYM (I. Plieth-Kalinowska) 40
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ (I. Plieth-Kalinowska) 60
DZIECKO Z DYSFUNKCJAMI ROZWOJOWYMI W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ (A. Musielewicz, I. Plieth-Kalinowska) 79
Rodzina 80
Przedszkole – szkoła 83
WYBRANE SPOSOBY PRACY Z DZIEĆMI Z DYSFUNKCJAMI ROZWOJOWYMI (A. Musielewicz) 87
Nadpobudliwość psychoruchowa 87
Analiza funkcjonowania dziecka z ADHD w środowisku rodzinnym (studium przypadku) 88
Metody pomocy dzieciom z ADHD w domu 90
Dzieci z zaburzeniami psychoruchowymi 96
Zastosowanie metody ruchu rozwijającego w przedszkolu specjalnym 98
Ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała 99
Ćwiczenia stosowane w metodzie Weroniki Sherborne 99
Ćwiczenia pozwalające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu 100
Psychospołeczny rozwój dziecka z afazją ruchową 102
Studium przypadku 103
Rehabilitacja w wodzie 110
Muzyka a dziecko nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym 112
Zajęcia terapeutyczne – dziecka z zespołem Downa 115
Analiza przypadku 116
ŚRODOWISKO RÓWIEŚNICZE A DZIECI Z DYSFUNKCJAMI ROZWOJOWYMI (A. Musielewicz) 131
Studium indywidualnego przypadku nr 1 132
Studium indywidualnego przypadku nr 2 134