"Edukacja małego dziecka, t. 2. Wychowanie i kształcenie w praktyce"
Identyfikator Librowy: 2494
Spis treści
Wprowadzenie 7
POTRZEBY A MOŻLIWOŚCI MAŁEGO DZIECKA 9
BOŻENA MUCHACKA Możliwości współczesnej edukacji dziecka w kontekście jego potrzeb 10
GABRIELA KAPICA Początkowa nauka czytania w opinii nauczycielek 18
ZUZANNA ZBRÓG Świadomość fonologiczna dzieci w wieku przedszkolnym a metody wczesnej nauki czytania 34
EWA JĘDRZEJOWSKA Zaburzenia percepcji wzrokowej dzieci sześcioletnich przeszkodą w nabywaniu umiejętności czytania i pisania 49
GABRIELA KRYK Notowanie - ważna, lecz zaniedbana w edukacji wczesnoszkolnej umiejętność 59
BEATA BUGAJSKA-JASZCZOŁT, MONIKA CZAJKOWSKA Język matematyki jako środek komunikacji w edukacji wczesnoszkolnej 67
TERESA PARCZEWSKA Samoocena dzieci sześcioletnich z problemami zdrowotnymi 82
GABRIELA PIECHACZEK-OGIERMAN Zdrowotne aspekty w ocenie gotowości do nauki szkolnej dzieci siedmioletnich 94
KREATYWNOŚĆ - WSPIERANIE ROZWOJU - PRAKTYKA EDUKACYJNA 107
URSZULA SZUŚCIK Twórczość plastyczna dzieci formą zabawy 108
MAGDALENA GROCHOWALSKA O społecznym środowisku uczenia się języka, czyli dlaczego dzieci potrzebują zabawy 116
MONIKAWIŚNIEWSKA-KIN Głowy pełne metafor, czyli co pokazały badania metafor dziecięcych 128
MAŁGORZATA STOKŁOSA Technika labiryntu - narzędzie kształtowania kompetencji społecznych uczniów klas początkowych oraz twórczej pracy z grupą 137
JOLANTA GISMAN-STOCH Od śladu do znaku - o wędrowaniu i wybieraniu 147
LIDIA KATARYŃCZUK-MANIA Wspieranie rozwoju muzycznego dzieci 162
ANIELA RÓŻAŃSKA Edukacja środowiskowa jako dialog z przyrodą 176
MAŁGORZATA DROST-RUDNICKA Edukacja techniczna - zaniedbany obszar kształcenia wczesnoszkolnego 189
WYCHOWANIE I KSZTAŁCENIE DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO 200
DANUTA AL-KHAMISY Dziecko niepełnosprawne w dialogowej strategii edukacyjnej 201
ALICJA HRUZD Dziecko niepełnosprawne w przedszkolu - możliwości i ograniczenia wychowania metodą Marii Montessori 214
ANNA BORZĘCKA Funkcjonowanie dziecka z zespołem Downa w grupie przedszkolnej 224
ZENON GAJDZICA Formy wspierania rozwoju dziecka niepełnosprawnego w niższych klasach szkoły ogólnodostępnej 234
IZABELA BIEŃKOWSKA Zaburzenia integracji sensorycznej a osiągnięcia i zachowanie uczniów klas początkowych 246
Informacja o autorach 257