"Szkic do pejzażu aksjologicznego. Z problemów dydaktyki literatury"
Identyfikator Librowy: 2613
Spis treści
7
Zamiast wstępu 11
Uczeń i wiedza. O rozumieniu istoty i o funkcjach szkolnej wiedzy polonistycznej 11
W podręcznikowej strukturze 25
Zapis projektu zadań formacyjnych edukacji polonistycznej w strukturze podręcznika gimnazjalnego 27
Aksjologiczne zadomowienie 42
Aksjologia podręcznikowych aktów perswazji 59
W dialogach tekstów kultury - w rozmowach z tekstami kultury 73
Topografia dojrzewania w Syzyfowych pracach Stefana Żeromskiego 75
Intertekstualne harce Stanisława Lema w Trzech elektrycerzach (i nie tylko) 91
Międzytekstowe zderzenia i dydaktyczne zdarzenia 110
Extraklasa Jana Młodożeńca, czyli młodzież wobec ikonicznej diagnozy kondycji współczesnego społeczeństwa 124
Wśród odmian sacrum 141
Jak ratować słowo, czyli o możliwościach budowania dziecięcej wrażliwości semantyczno-aksjologicznej 143
Magia zbiorowej pamięci 157
Gałczyńskiego paradygmat miłosnej ekspresji 174
Uczeń wobec fenomenu modlitwy na tle kulturowych relacji: sacrum - literatura, literatura - sacrum 198
Zamiast zakończenia 221
O "godziwych" i "niegodziwych" sytuacjach obcowania uczniów z literaturą (w szkole i poza szkołą) 221
Nota bibliograficzna 233
Indeks nazwisk 235