"Szkic do pejzażu aksjologicznego. Z problemów dydaktyki literatury"

Identyfikator Librowy: 2613

Spis treści

7

Zamiast wstępu 11

Uczeń i wiedza. O rozumieniu istoty i o funkcjach szkolnej wiedzy polonistycznej 11

W podręcznikowej strukturze 25

Zapis projektu zadań formacyjnych edukacji polonistycznej w strukturze podręcznika gimnazjalnego 27

Aksjologiczne zadomowienie 42

Aksjologia podręcznikowych aktów perswazji 59

W dialogach tekstów kultury - w rozmowach z tekstami kultury 73

Topografia dojrzewania w Syzyfowych pracach Stefana Żeromskiego 75

Intertekstualne harce Stanisława Lema w Trzech elektrycerzach (i nie tylko) 91

Międzytekstowe zderzenia i dydaktyczne zdarzenia 110

Extraklasa Jana Młodożeńca, czyli młodzież wobec ikonicznej diagnozy kondycji współczesnego społeczeństwa 124

Wśród odmian sacrum 141

Jak ratować słowo, czyli o możliwościach budowania dziecięcej wrażliwości semantyczno-aksjologicznej 143

Magia zbiorowej pamięci 157

Gałczyńskiego paradygmat miłosnej ekspresji 174

Uczeń wobec fenomenu modlitwy na tle kulturowych relacji: sacrum - literatura, literatura - sacrum 198

Zamiast zakończenia 221

O "godziwych" i "niegodziwych" sytuacjach obcowania uczniów z literaturą (w szkole i poza szkołą) 221

Nota bibliograficzna 233

Indeks nazwisk 235