"Informatyka Ekonomiczna 20"

Identyfikator Librowy: 38321

Spis treści

Wstęp 6

Część 1. Systemy informacyjne zarządzania 8

Jarosław Becker, Monika Stankiewicz, Koncepcja systemu CRM na potrzeby analizy preferencji klientów przedsiębiorstwa 10

Summaries 23

Part 1. Management information systems 23

Jarosław Becker, Monika Stankiewicz, CRM system concept for the needs of preferences analysis of enterprise clients 23

Andrzej Chluski, Możliwości wykorzystania technologii automatycznej identyfikacji w zakładach opieki zdrowotnej 24

Andrzej Chluski, Possibilities of automatic identification technologies application in healthcare units 34

Grzegorz Klimek, Zarządzanie zasobami informacyjnymi przedsiębiorstwa z wykorzystaniem Alfresco 35

Grzegorz Klimek, Information resource management of an enterprise with the use of Alfresco 44

Agnieszka Konys, Jarosław Wątróbski, A quality evaluation model of cots components ontology in management information system domain 45

Agnieszka Konys, Jarosław Wątróbski, Model oceny jakości ontologii wspomagającej proces wyboru składników COTS w dziedzinie systemów informatycznych zarządzania 55

Olga Pilipczuk, Prognozowanie preferencji klientów organizacji usługowych 56

Olga Pilipczuk, Predicting customer's preference in service organizations 68

Olga Pilipczuk, Wykorzystanie zbiorów spektrum kolorowego w systemie podejmowania decyzji menedżerskich 69

Olga Pilipczuk, Managerial decision making system with colour spectrum sets using 81

Monika Sitarska, Wybrane przesłanki reinżynieringu systemu informacyjnego zarządzania w przedsiębiorstwie 82

Monika Sitarska, Prerequisites for enterprise management information system reengineering 92

Cezary Stępniak, Zastosowanie deskrypcji przestrzennej w narzędziach modelowania biznesowego 93

Cezary Stępniak, Applying spatial description in business modelling tools 104

Jakub Swacha, Metoda wyceny wartości zbiorów danych na potrzeby zarządzania cyklem życia informacji 105

Jakub Swacha, Method of data set valuation for information lifecycle management 116

Leszek Ziora, Systemy Business Intelligence jako narzędzie wspierające podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwach. Przegląd studiów przypadków branży finansowej i energetycznej 117

Leszek Ziora, Business Intelligence systems as a tool supporting decision making process in enterprises. Review of financial and energy branches case studies 127

Część 2. Projekty informatyczne 128

Iwona Chomiak-Orsa, Ocena projektów informatycznych z perspektywy kategorii niefinansowych 130

Part 2. Information technology projects 138

Iwona Chomiak-Orsa, Evaluation of IT projects from the perspective of non-financial categories 138

Wiesława Gryncewicz, Rola użytkownika w procesie zarządzania jakością oprogramowania 139

Wiesława Gryncewicz, Role of the user in the process of software quality management 148

Maja Leszczyńska, Metodyka wdrożenia zintegrowanego systemu informatycznego na przykładzie firmy BPSC SA 149

Maja Leszczyńska, Integrated information system implementation methodology on the example of BPSC SA company 161

Jolanta Pondel, Maciej Pondel, Zastosowanie narzędzi informatycznych do zarządzania wiedzą w projektach 162

Jolanta Pondel, Maciej Pondel, Application of IT tools for knowledge management in projects 172

Jolanta Pondel, Maciej Pondel, Czynniki powodzenia projektu informatycznego 173

Jolanta Pondel, Maciej Pondel, Factors of success in IT projects 185

Artur Rot, Kwantyfikatywne i kwalifikatywne metody analizy ryzyka na potrzeby bezpieczeństwa systemów informatycznych w organizacji 186

Artur Rot, Qualitative and quantitative information systems security risk analysis methods in an organization 200

Małgorzata Sobińska, Modeling of knowledge management processes in IT outsourcing projects 201

Małgorzata Sobińska, Modelowanie procesów zarządzania wiedzą w projektach outsourcingowych z zakresu IT 212

Część 3. Technologie internetowe 214

Jarosław Jankowski, Multistage increase of websites effectiveness 216

Part 3. Internet technologies 226

Jarosław Jankowski, Wieloetapowe zwiększanie efektywności witryn internetowych 226

Karol Łopaciński, Koncepcja tematycznej hurtowni danych na potrzeby badania skuteczności promocji w Internecie 227

Karol Łopaciński, Data mart conception to research the effectiveness of Internet promotion 240

Tomasz Ordysiński, Ontology of factors determining website value 241

Tomasz Ordysiński, Ontologia czynników determinujących wartość serwisu internetowego 253

Ilona Pawełoszek, Semantically enhanced information portal for community of university researchers 254

Ilona Pawełoszek, Semantycznie wzbogacony portal informacyjny dla społeczności pracowników naukowych uniwersytetu 264

Jacek Unold, Charakterystyka wybranych rozwiązań informatycznych Web 2.0 265

Jacek Unold, Characteristics of chosen technological solutions in Web 2.0 275

Jarosław Wątróbski, Agnieszka Konys, Karolina Maria Goliszewska, Analiza użyteczności wybranych portali społecznościowych 276

Jarosław Wątróbski, Agnieszka Konys, Karolina Maria Goliszewska, Usability analysis of selected social portals 286

Paweł Ziemba, Zastosowanie ontologii do łączenia metod oceny serwisów internetowych 287

Paweł Ziemba, Using ontology to merge the evaluation websites methods 299

Paweł Ziemba, Luiza Fabisiak, Metody wielokryterialnego wspomagania decyzji w ocenie użyteczności serwisów internetowych 300

Paweł Ziemba, Luiza Fabisiak, Methods of multicriteria of decision support in usability evaluation of websites 309