"Informatyka Ekonomiczna 20"
Identyfikator Librowy: 38321
Spis treści
Wstęp 6
Część 1. Systemy informacyjne zarządzania 8
Jarosław Becker, Monika Stankiewicz, Koncepcja systemu CRM na potrzeby analizy preferencji klientów przedsiębiorstwa 10
Summaries 23
Part 1. Management information systems 23
Jarosław Becker, Monika Stankiewicz, CRM system concept for the needs of preferences analysis of enterprise clients 23
Andrzej Chluski, Możliwości wykorzystania technologii automatycznej identyfikacji w zakładach opieki zdrowotnej 24
Andrzej Chluski, Possibilities of automatic identification technologies application in healthcare units 34
Grzegorz Klimek, Zarządzanie zasobami informacyjnymi przedsiębiorstwa z wykorzystaniem Alfresco 35
Grzegorz Klimek, Information resource management of an enterprise with the use of Alfresco 44
Agnieszka Konys, Jarosław Wątróbski, A quality evaluation model of cots components ontology in management information system domain 45
Agnieszka Konys, Jarosław Wątróbski, Model oceny jakości ontologii wspomagającej proces wyboru składników COTS w dziedzinie systemów informatycznych zarządzania 55
Olga Pilipczuk, Prognozowanie preferencji klientów organizacji usługowych 56
Olga Pilipczuk, Predicting customer's preference in service organizations 68
Olga Pilipczuk, Wykorzystanie zbiorów spektrum kolorowego w systemie podejmowania decyzji menedżerskich 69
Olga Pilipczuk, Managerial decision making system with colour spectrum sets using 81
Monika Sitarska, Wybrane przesłanki reinżynieringu systemu informacyjnego zarządzania w przedsiębiorstwie 82
Monika Sitarska, Prerequisites for enterprise management information system reengineering 92
Cezary Stępniak, Zastosowanie deskrypcji przestrzennej w narzędziach modelowania biznesowego 93
Cezary Stępniak, Applying spatial description in business modelling tools 104
Jakub Swacha, Metoda wyceny wartości zbiorów danych na potrzeby zarządzania cyklem życia informacji 105
Jakub Swacha, Method of data set valuation for information lifecycle management 116
Leszek Ziora, Systemy Business Intelligence jako narzędzie wspierające podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwach. Przegląd studiów przypadków branży finansowej i energetycznej 117
Leszek Ziora, Business Intelligence systems as a tool supporting decision making process in enterprises. Review of financial and energy branches case studies 127
Część 2. Projekty informatyczne 128
Iwona Chomiak-Orsa, Ocena projektów informatycznych z perspektywy kategorii niefinansowych 130
Part 2. Information technology projects 138
Iwona Chomiak-Orsa, Evaluation of IT projects from the perspective of non-financial categories 138
Wiesława Gryncewicz, Rola użytkownika w procesie zarządzania jakością oprogramowania 139
Wiesława Gryncewicz, Role of the user in the process of software quality management 148
Maja Leszczyńska, Metodyka wdrożenia zintegrowanego systemu informatycznego na przykładzie firmy BPSC SA 149
Maja Leszczyńska, Integrated information system implementation methodology on the example of BPSC SA company 161
Jolanta Pondel, Maciej Pondel, Zastosowanie narzędzi informatycznych do zarządzania wiedzą w projektach 162
Jolanta Pondel, Maciej Pondel, Application of IT tools for knowledge management in projects 172
Jolanta Pondel, Maciej Pondel, Czynniki powodzenia projektu informatycznego 173
Jolanta Pondel, Maciej Pondel, Factors of success in IT projects 185
Artur Rot, Kwantyfikatywne i kwalifikatywne metody analizy ryzyka na potrzeby bezpieczeństwa systemów informatycznych w organizacji 186
Artur Rot, Qualitative and quantitative information systems security risk analysis methods in an organization 200
Małgorzata Sobińska, Modeling of knowledge management processes in IT outsourcing projects 201
Małgorzata Sobińska, Modelowanie procesów zarządzania wiedzą w projektach outsourcingowych z zakresu IT 212
Część 3. Technologie internetowe 214
Jarosław Jankowski, Multistage increase of websites effectiveness 216
Part 3. Internet technologies 226
Jarosław Jankowski, Wieloetapowe zwiększanie efektywności witryn internetowych 226
Karol Łopaciński, Koncepcja tematycznej hurtowni danych na potrzeby badania skuteczności promocji w Internecie 227
Karol Łopaciński, Data mart conception to research the effectiveness of Internet promotion 240
Tomasz Ordysiński, Ontology of factors determining website value 241
Tomasz Ordysiński, Ontologia czynników determinujących wartość serwisu internetowego 253
Ilona Pawełoszek, Semantically enhanced information portal for community of university researchers 254
Ilona Pawełoszek, Semantycznie wzbogacony portal informacyjny dla społeczności pracowników naukowych uniwersytetu 264
Jacek Unold, Charakterystyka wybranych rozwiązań informatycznych Web 2.0 265
Jacek Unold, Characteristics of chosen technological solutions in Web 2.0 275
Jarosław Wątróbski, Agnieszka Konys, Karolina Maria Goliszewska, Analiza użyteczności wybranych portali społecznościowych 276
Jarosław Wątróbski, Agnieszka Konys, Karolina Maria Goliszewska, Usability analysis of selected social portals 286
Paweł Ziemba, Zastosowanie ontologii do łączenia metod oceny serwisów internetowych 287
Paweł Ziemba, Using ontology to merge the evaluation websites methods 299
Paweł Ziemba, Luiza Fabisiak, Metody wielokryterialnego wspomagania decyzji w ocenie użyteczności serwisów internetowych 300
Paweł Ziemba, Luiza Fabisiak, Methods of multicriteria of decision support in usability evaluation of websites 309