"Dokąd zmierza polska szkoła?"
Identyfikator Librowy: 38365
Spis treści
Dorota Klus-Stańska, Dokąd zmierza polska szkoła? ? pytania o ślepe uliczki, kierunki, konteksty 4
Bogusław Śliwerski, Polska pedagogika szkolna wobec politycznych projektów oświatowych 33
Stanisław Dylak, Szkoła - jaka jest, każdy widzi, jaka ma być, każdy wie, ale jaka mogłaby być, podpowiada Neil Postman 58
Maria Mendel, Małgorzata Dymnicka, Katarzyna Rozmarynowska, Iwona Sagan, Sylwester Zielka, Małgorzata Puchowska, Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju 80
Wanda Dróżka, Doświadczanie transformacji społecznej i edukacyjnej przez nauczycieli - rekonstrukcja narracji 119
Hanna Kędzierska, Nauczyciele polskiej szkoły w poszukiwaniu samoświadomości 150
Piotr Zamojski, Widmo absolutu - głos w dyskusji wokół etycznych konsekwencji funkcjonowania pedagogicznego mitu ostatecznych rozwiązań 166
Joanna Szewczyk-Kowalczyk, Codzienność szkolna ukryta za niejawnym wymiarem wybranych rytuałów i przestrzeni - próba dekonstrukcji antropologicznej 171
Grażyna Szyling, Strategia przejścia czy przetrwania, czyli dokąd zmierza ocenianie szkolne? 207
Maria Groenwald, Egzaminy szkolne jako gra 248
Lucyna Kopciewicz, Feminizm i wczesna edukacja - niebezpieczne związki? 271
Ewa Arciszewska, Wybrane determinanty rozwoju nauczycielskiego profesjonalizmu, czyli konteksty bycia nauczycielem-nowatorem 292
Marta Doroba-Sawa, Rozpoznawanie paradygmatów w pedagogice a świadomość własnego uwikłania w ich fundamentalizm. Rozważania na marginesie praktyki pedagogicznej 304
Monika Wiśniewska-Kin, Szkoła zapytująca miejscem rozwijania dziecięcych sposobów rozumienia 319
Honorata Majewska, Kim uczyniła mnie szkoła. Własne doświadczenia dydaktyczne w perspektywie konstruktywizmu 334