"Dokąd zmierza polska szkoła?"

Identyfikator Librowy: 38365

Spis treści

Dorota Klus-Stańska, Dokąd zmierza polska szkoła? ? pytania o ślepe uliczki, kierunki, konteksty 4

Bogusław Śliwerski, Polska pedagogika szkolna wobec politycznych projektów oświatowych 33

Stanisław Dylak, Szkoła - jaka jest, każdy widzi, jaka ma być, każdy wie, ale jaka mogłaby być, podpowiada Neil Postman 58

Maria Mendel, Małgorzata Dymnicka, Katarzyna Rozmarynowska, Iwona Sagan, Sylwester Zielka, Małgorzata Puchowska, Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju 80

Wanda Dróżka, Doświadczanie transformacji społecznej i edukacyjnej przez nauczycieli - rekonstrukcja narracji 119

Hanna Kędzierska, Nauczyciele polskiej szkoły w poszukiwaniu samoświadomości 150

Piotr Zamojski, Widmo absolutu - głos w dyskusji wokół etycznych konsekwencji funkcjonowania pedagogicznego mitu ostatecznych rozwiązań 166

Joanna Szewczyk-Kowalczyk, Codzienność szkolna ukryta za niejawnym wymiarem wybranych rytuałów i przestrzeni - próba dekonstrukcji antropologicznej 171

Grażyna Szyling, Strategia przejścia czy przetrwania, czyli dokąd zmierza ocenianie szkolne? 207

Maria Groenwald, Egzaminy szkolne jako gra 248

Lucyna Kopciewicz, Feminizm i wczesna edukacja - niebezpieczne związki? 271

Ewa Arciszewska, Wybrane determinanty rozwoju nauczycielskiego profesjonalizmu, czyli konteksty bycia nauczycielem-nowatorem 292

Marta Doroba-Sawa, Rozpoznawanie paradygmatów w pedagogice a świadomość własnego uwikłania w ich fundamentalizm. Rozważania na marginesie praktyki pedagogicznej 304

Monika Wiśniewska-Kin, Szkoła zapytująca miejscem rozwijania dziecięcych sposobów rozumienia 319

Honorata Majewska, Kim uczyniła mnie szkoła. Własne doświadczenia dydaktyczne w perspektywie konstruktywizmu 334