"Współczesne instrumenty zarządzania wspomagające proces zmian organizacyjnych w instytucjach rynku pracy"
Identyfikator Librowy: 40874
Spis treści
Część I. Wybrane narzędzia wspomagania zmian organizacyjnych w instytucjach rynku pracy 8
Wprowadzenie 8
I.1. Główne problemy organizacyjne powiatowych służb zatrudnienia 16
I.2. Usprawnienie procesów obsługi klienta instytucji rynku pracy 20
I.3. Dbałość o jakość usług 24
I.4. Zintegrowane usługi dostosowane do specyfiki grup klientów 26
I.5. Podejmowanie realizacji projektów nakierowanych na łagodzenie problemów rynku pracy 34
I.6. Centrum Obsługi Telefonicznej i inne formy poprawy komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej 38
I.7. Sieci efektywności 42
I.8. Prywatyzacja usług rynku pracy 50
Część II. Uwarunkowania procesów decyzyjnych w powiatowych urzędach pracy 56
Wprowadzenie 56
II.1. Podstawowe informacje o badanej kadrze kierowniczej i pracownikach badanych PUP 62
II.2. Prawne uwarunkowania procesów decyzyjnych oraz ich zmienność 66
II.3. Presja na zmiany związana z zaleceniami Międzynarodowej Organizacji Pracy (MOP) oraz wynikająca z wejścia Polski do Unii Europejskiej 69 70
II.4. Presja na zmiany ze strony otoczenia PUP: partnerów, interesariuszy i konkurentów 78
II.5. Wewnątrzorganizacyjna presja na zmiany 86
II.6. Udział kadry kierowniczej i pracowników w procesach decyzyjnych 96
II.7. Informacja jako zasób decyzyjny warunkujący poprawność decyzji 116
II.8. Postawy pracowników i menedżerów oraz kultura organizacyjna 124
Zakończenie 130