"Współczesne instrumenty zarządzania wspomagające proces zmian organizacyjnych w instytucjach rynku pracy"

Identyfikator Librowy: 40874

Spis treści

Część I. Wybrane narzędzia wspomagania zmian organizacyjnych w instytucjach rynku pracy 8

Wprowadzenie 8

I.1. Główne problemy organizacyjne powiatowych służb zatrudnienia 16

I.2. Usprawnienie procesów obsługi klienta instytucji rynku pracy 20

I.3. Dbałość o jakość usług 24

I.4. Zintegrowane usługi dostosowane do specyfiki grup klientów 26

I.5. Podejmowanie realizacji projektów nakierowanych na łagodzenie problemów rynku pracy 34

I.6. Centrum Obsługi Telefonicznej i inne formy poprawy komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej 38

I.7. Sieci efektywności 42

I.8. Prywatyzacja usług rynku pracy 50

Część II. Uwarunkowania procesów decyzyjnych w powiatowych urzędach pracy 56

Wprowadzenie 56

II.1. Podstawowe informacje o badanej kadrze kierowniczej i pracownikach badanych PUP 62

II.2. Prawne uwarunkowania procesów decyzyjnych oraz ich zmienność 66

II.3. Presja na zmiany związana z zaleceniami Międzynarodowej Organizacji Pracy (MOP) oraz wynikająca z wejścia Polski do Unii Europejskiej 69 70

II.4. Presja na zmiany ze strony otoczenia PUP: partnerów, interesariuszy i konkurentów 78

II.5. Wewnątrzorganizacyjna presja na zmiany 86

II.6. Udział kadry kierowniczej i pracowników w procesach decyzyjnych 96

II.7. Informacja jako zasób decyzyjny warunkujący poprawność decyzji 116

II.8. Postawy pracowników i menedżerów oraz kultura organizacyjna 124

Zakończenie 130