"Terapia dzieci i młodzieży"
Identyfikator Librowy: 62019
Spis treści
Wstęp 5
Wiesław Sikorski - Techniki terapii grupowej dzieci i młodzieży oparte na graniu ról 7
Techniki bazujące na graniu ról 8
Wprowadzenie 8
Granie ról w praktyce dramaterapeutycznej 31
Granie ról w grupowej terapii równoległej 38
Bibliografia 47
Główne zagadnienia 48
Zalecane lektury uzupełniające 48
Katarzyna Sawicka - Socjoterapia jako forma pracy z dziećmi i młodzieżą przejawiającymi zaburzone zachowania 49
Terapia grupowa w sieci 49
Wprowadzenie 49
Doświadczenia urazowe i ich korektura 50
Cele socjoterapii 67
Źródła doświadczeń korekcyjnych 70
Dynamika procesu socjoterapeutycznego 81
Bibliografia 87
Główne zagadnienia 89
Zalecane lektury uzupełniające 89
Socjoterapia w sieci 91
Iwona Dąbrowska-Jabłońska - Terapia trudności w uczeniu się 92
Wprowadzenie 93
Zajęcia relaksacyjno-koncentrujące w terapii dzieci i młodzieży 98
Metody rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych 119
Terapia trudności w uczeniu się młodzieży 138
Technologie pomocowe 140
Bibliografia 146
Główne zagadnienia 150
Zalecane lektury uzupełniające 150
Ewa Białek - Podejście psychosyntezy do terapii dzieci i młodzieży 152
Terapia trudności w uczeniu się w sieci 152
Wprowadzenie 152
Psychosyntetyczne zasady terapii-doradztwa 154
Psychosyntetyczne podejście do rozwoju dziecka 161
Podstawowe techniki w terapii psychosyntetycznej 170
Psychosyntetyczny proces terapeutyczny 180
Doradztwo psychosyntetyczne w problemach dzieci i młodzieży 193
Bibliografia 195
Główne zagadnienia 198
Zalecane lektury uzupełniające 199
Psychosynteza w sieci – przykładowe ośrodki 200
Noty o autorach 201