"Nauki o Zarządzaniu 4(13)"

Identyfikator Librowy: 63035

Spis treści

Wstęp 8

Część I. Zarządzanie w organizacjach 12

Marcin Gałuszka: Metodyka ITIL jako przykład procesowego podejścia do doskonalenia organizacji usługowej 12

Part I. Management in Organizations 21

Marcin Gałuszka: ITIL methodology as an example of a process oriented approach for the improvement of service organization 21

Anita Bartniak: Ewolucja przedsiębiorstwa społecznego – próba nakreślenia perspektyw rozwoju i ekspansji 22

Anita Bartniak: Evolution of social enterprises – perspective of development and expansion 37

Maciej Czarnecki: Kryzys kontroli w przedsiębiorstwie: próba przezwyciężenia na przykładzie studium przypadku 38

Maciej Czarnecki: Overcoming control crisis: a case study 49

Krzysztof Ćwik: Podmioty zależne grupy kapitałowej a przedsiębiorczość orga- nizacyjna – ujęcie teoretyczne 50

Krzysztof Ćwik: Business group’s subsidiaries and corporate entrepreneurship – theoretical aspects 60

Sylwia Przytuła: Zasady i formuły wynagradzania ekspatriantów 61

Sylwia Przytuła: Rules and formulas for remunerating expatriate managers 75

Witold Szumowski: Koncepcja good governance w doskonaleniu systemu zarządzania urzędu administracji samorządowej 76

Witold Szumowski: Good governance concept in the improvement of man- agement system of local administration office 85

Stanisław Urban: Rozwój działalności innowacyjnej w przedsiębiorstwach przemysłowych 86

Stanisław Urban: The development of the innovative activity in industrial enterprises 96

Część II. Marketing 100

Słowo wstępne 100

Grażyna Golik-Górecka: Wykorzystywanie metodyki case study research podczas stosowania analiz marketingowych w procesie budowy i realizacji strategii przedsiębiorstwa 102

Part II. Marketing 110

Grażyna Golik-Górecka: The use of case study research methodology in marketing analysis in the construction and implementation of business strategy 110

Waldemar Piotr Gil: Wpływ ceny na optymalizację sprzedaży w kontekście potencjału finansowego marketing mix 111

Waldemar Gil: Sales price by unit as a tool of optimization of marketing mix 125

Witold Kowal: Zmienność kontroli skuteczności marketingowej w świetle wyników badań przedsiębiorstw 126

Witold Kowal: Variability of marketing effectiveness control in respect of the results of companies research 135

Marta Kańska-Klonowska: Wykorzystanie strategii marketingowej social media w kreowaniu sprzedaży marki Frugo 136

Marta Kańska-Klonowska: The use of social media marketing strategy in creating Frugo brand sale 151

Błażej Żak, Anita Zbieg: Symulacja upodabniania się postaw w sieci relacji społecznych 152

Błażej Żak, Anita Zbieg: Model for simulating spread of attitudes in the networks of social relationships 169

Małgorzata Patrzałek: Zachowania młodych konsumentów podczas zakupów za pośrednictwem Internetu 170

Małgorzata Patrzałek: Behaviour of young consumers while purchasing via the Internet 181

Ryszard Żabiński: Monopolizacja rynku prasowego w Polsce po roku 20091 182

Ryszard Żabiński: Monopolization of the press market in Poland after 2009 195