"Socjologia edukacji"
Identyfikator Librowy: 63617
Spis treści
Strona tytułowa 2
Spis treści 3
Wstęp 4
Rozdział 1: Socjologia edukacji jako dziedzina wiedzy 12
1.1. Geneza 12
1.2. Przedmiot 21
1.3. Obszary badawcze 25
1.4. Ważniejsze perspektywy teoretyczne 28
Rozdział 2: Procesy społeczne – kontekst zmian w edukacji 55
2.1. Stratyfikacja społeczna 55
2.2. Zmiana społeczna 60
2.3. Socjalizacja 69
2.4. Wychowanie 87
2.5. Kształcenie 98
Rozdział 3: Jednostka w społeczeństwie 104
3.1. Człowiek jako istota społeczna 104
3.2. Znaczący inny i uogólniony inny 112
3.3. Wartości i wzory osobowe 115
3.4. Autorytet 119
Rozdział 4: Instytucje – ich znaczenie edukacyjne 131
4.1. Rodzina 131
4.2. Szkoła 141
4.3. Zakład pracy 144
4.4. Ośrodki władzy 148
4.5. Środki masowego przekazu. Media elektroniczne 151
Rozdział 5: Społeczeństwo a edukacja 159
5.1. Indywidualizm versus wspólnotowość 159
5.2. Wartości versus antywartości 168
5.3. Równość versus nierówność 181
5.4. Globalizacja versus glokalizacja 186
5.5. Reprodukcja versus emancypacja 200
5.6. Konstruowanie tożsamości 210
Bibliografia 228
Przypisy 239
Rozdział 1 Socjologia edukacji jako dziedzina wiedzy 239
Wstęp 239
Rozdział 2 Procesy społeczne – kontekst zmian w edukacji 242
Rozdział 3 Jednostka w społeczeństwie 245
Rozdział 4 Instytucje – ich znaczenie edukacyjne 247
Rozdział 5 Społeczeństwo a edukacja 249
Strona redakcyjna 255