"Benefit 6 2013"

Identyfikator Librowy: 67135

Spis treści

WARTO TAM BYĆ 8

III Konferencja Lato HR 8

Innowacyjny HR – HR Lunch Meeting 8

Ogólnopolska Konferencja Konwent HR - Przywództwo, Coaching, Motywowanie i Ocena Pracowników 8

Pełna moc możliwości 8

Jack Canfield „Zasady sukcesu” 9

XII Ogólnopolski Kongres Prawa Pracy 9

Kongres KWALIFIKACJE 10

O wpływaniu na innych 11

PYTANIE DO EKSPERTA 18

Optymalizacja składkowa – zasady i wyłączenia cz. I 18

Świadczenia pozapłacowe – zasady ogólne 18

Świadczenia dla członków rodzin pracowników 20

MOTYWACJA 22

Total rewards – przyszłość systemów wynagradzania cz. II 22

Komunikacja – kluczowy element skuteczności strategii 22

Korzyści wynikające ze stosowania Total Rewards 22

Jakie korzyści mogą uzyskać polskie firmy, wdrażając strategię Total Rewards? 23

Podsumowanie 24

Mity o premiach cz.II Czym zastąpić premie? 26

Kilka przykładów dobrych praktyk oraz alternatywne techniki, którymi powinno się zastępować systemy premiowe. 26

Premie sprawdzają się jako system komunikacji 26

Kontrakty cywilne 27

Long Term Incentives 27

Co w zamian? 28

Premie należy stopniowo likwidować 28

Metoda I. Odpowiedzialność za motywację pozostawić pracownikom 28

Metoda II. Włączać pracowników w proces zarządzania 28

Metoda III. Poprawić komunikację 29

Metoda IV. Kontraktować cele 29

Metoda V. Okazywać szacunek pracownikom 30

Metoda VI. Z wyników rozliczać przełożonych, a nie podwładnych 30

Metoda IX. Stymulować rotację pracowników 31

Metoda VII. Indywidualizacja 31

Metoda VIII. Promować samokontrolę 31

Czy produktywność nie spadnie, gdy zlikwiduję premie? 32

Partnerstwo w relacjach 34

ROZWÓJ 36

Grywalizacja w HR – zastosowania, skuteczność 36

Działy HR w codziennej pracy wykorzystują wiele mechanizmów, które mają na celu efektywną rekrutację, motywację, budowanie ścieżek karier, ocenianie pracowników i budowanie zespołów (łącznie z największym zespołem, obejmujących wszystkich pracowników). Niektóre z tych mechanizmów są bardzo proste, inne – dużo bardziej zaawansowane, każdy z nich stosuje narzędzia, które umożliwiają maksymalizację efektu. 36

Pozafinansowe formy wynagradzania i programy socjalne 37

Pozyskiwanie pracowników 37

Zarządzanie pracownikami 37

LUDZKI ASPEKT ZMIANY 39

Życie to ciąg naturalnych i samoistnych zmian. Nie stawiaj im oporu – to tylko wywoła smutek. Pozwól rzeczywistości być rzeczywistością. Pozwól rzeczom biec ich naturalnym rytmem, tam gdzie chcą podążać. – Laozi 39

Prawo 44

Finansowanie przez pracodawcę kosztów kursów językowych 44

Kiedy udostępnienie pracownikowi mieszkania nie rodzi obowiązków w zakresie podatku VAT? 46

Udostępnienie zakwaterowania w świetle ustawy o podatku VAT (uvat) 46

Rozliczenie podatku VAT naliczonego przez pracodawcę 47

Zapewnienie pracownikowi zakwaterowania jako czynność związana z działalnością gospodarczą pracodawcy 47

Zwrot kosztów dojazdu pracownika do zakładu pracy i jego wpływ na koszty uzyskania przychodu pracownika 49

Mediacje – alternatywa dla postępowania sądowego 51

Pięć podstawowych zasad mediacji 52

Pozytywne aspekty 53

Etyczna firma – czyli wrażliwość w praktyce 56

„Lubię swoją firmę, lubię swoją pracę. Właściwie nie wyobrażam sobie robić niczego innego – to całe moje życie. Kiedy zatrudniałem moich pierwszych pracowników, dobierałem ich jakby na całe życie. Byli dla mnie ważni i tacy do dziś pozostali, mimo że jest ich około pięciuset”. 56

Etyczne i nieetyczne zachowanie 56

Etyczny przedsiębiorca 56

Absolwent na rynku pracy 59

szkolenia 61

Administracja samorządowa – szkolenia to wyzwanie 61

W cenie samokształcenie 61

Mentoring i action learning 62

A może MPA w Korei? 63

WARTO ZOBACZYĆ 65

TEATR STUDIO WARSZAWA 65

w teatrze 65

ŁAUMA. BAJKA ZBYT STRASZNA DLA DOROSŁYCH. Komiks na żywo 65

TEATR POWSZECHNY WARSZAWA 66

ROMEO i JULIA 66

TEATR OCHOTY WARSZAWA 67

GABINET 67

WARTO ZOBACZYĆ 68

U NIEJ W DOMU 68

w kinie 68

MÓJ PRZYJACIEL WRÓG 69

WARTO PRZECZYTAĆ 70