"Benefit 6 2013"
Identyfikator Librowy: 67135
Spis treści
WARTO TAM BYĆ 8
III Konferencja Lato HR 8
Innowacyjny HR – HR Lunch Meeting 8
Ogólnopolska Konferencja Konwent HR - Przywództwo, Coaching, Motywowanie i Ocena Pracowników 8
Pełna moc możliwości 8
Jack Canfield „Zasady sukcesu” 9
XII Ogólnopolski Kongres Prawa Pracy 9
Kongres KWALIFIKACJE 10
O wpływaniu na innych 11
PYTANIE DO EKSPERTA 18
Optymalizacja składkowa – zasady i wyłączenia cz. I 18
Świadczenia pozapłacowe – zasady ogólne 18
Świadczenia dla członków rodzin pracowników 20
MOTYWACJA 22
Total rewards – przyszłość systemów wynagradzania cz. II 22
Komunikacja – kluczowy element skuteczności strategii 22
Korzyści wynikające ze stosowania Total Rewards 22
Jakie korzyści mogą uzyskać polskie firmy, wdrażając strategię Total Rewards? 23
Podsumowanie 24
Mity o premiach cz.II Czym zastąpić premie? 26
Kilka przykładów dobrych praktyk oraz alternatywne techniki, którymi powinno się zastępować systemy premiowe. 26
Premie sprawdzają się jako system komunikacji 26
Kontrakty cywilne 27
Long Term Incentives 27
Co w zamian? 28
Premie należy stopniowo likwidować 28
Metoda I. Odpowiedzialność za motywację pozostawić pracownikom 28
Metoda II. Włączać pracowników w proces zarządzania 28
Metoda III. Poprawić komunikację 29
Metoda IV. Kontraktować cele 29
Metoda V. Okazywać szacunek pracownikom 30
Metoda VI. Z wyników rozliczać przełożonych, a nie podwładnych 30
Metoda IX. Stymulować rotację pracowników 31
Metoda VII. Indywidualizacja 31
Metoda VIII. Promować samokontrolę 31
Czy produktywność nie spadnie, gdy zlikwiduję premie? 32
Partnerstwo w relacjach 34
ROZWÓJ 36
Grywalizacja w HR – zastosowania, skuteczność 36
Działy HR w codziennej pracy wykorzystują wiele mechanizmów, które mają na celu efektywną rekrutację, motywację, budowanie ścieżek karier, ocenianie pracowników i budowanie zespołów (łącznie z największym zespołem, obejmujących wszystkich pracowników). Niektóre z tych mechanizmów są bardzo proste, inne – dużo bardziej zaawansowane, każdy z nich stosuje narzędzia, które umożliwiają maksymalizację efektu. 36
Pozafinansowe formy wynagradzania i programy socjalne 37
Pozyskiwanie pracowników 37
Zarządzanie pracownikami 37
LUDZKI ASPEKT ZMIANY 39
Życie to ciąg naturalnych i samoistnych zmian. Nie stawiaj im oporu – to tylko wywoła smutek. Pozwól rzeczywistości być rzeczywistością. Pozwól rzeczom biec ich naturalnym rytmem, tam gdzie chcą podążać. – Laozi 39
Prawo 44
Finansowanie przez pracodawcę kosztów kursów językowych 44
Kiedy udostępnienie pracownikowi mieszkania nie rodzi obowiązków w zakresie podatku VAT? 46
Udostępnienie zakwaterowania w świetle ustawy o podatku VAT (uvat) 46
Rozliczenie podatku VAT naliczonego przez pracodawcę 47
Zapewnienie pracownikowi zakwaterowania jako czynność związana z działalnością gospodarczą pracodawcy 47
Zwrot kosztów dojazdu pracownika do zakładu pracy i jego wpływ na koszty uzyskania przychodu pracownika 49
Mediacje – alternatywa dla postępowania sądowego 51
Pięć podstawowych zasad mediacji 52
Pozytywne aspekty 53
Etyczna firma – czyli wrażliwość w praktyce 56
„Lubię swoją firmę, lubię swoją pracę. Właściwie nie wyobrażam sobie robić niczego innego – to całe moje życie. Kiedy zatrudniałem moich pierwszych pracowników, dobierałem ich jakby na całe życie. Byli dla mnie ważni i tacy do dziś pozostali, mimo że jest ich około pięciuset”. 56
Etyczne i nieetyczne zachowanie 56
Etyczny przedsiębiorca 56
Absolwent na rynku pracy 59
szkolenia 61
Administracja samorządowa – szkolenia to wyzwanie 61
W cenie samokształcenie 61
Mentoring i action learning 62
A może MPA w Korei? 63
WARTO ZOBACZYĆ 65
TEATR STUDIO WARSZAWA 65
w teatrze 65
ŁAUMA. BAJKA ZBYT STRASZNA DLA DOROSŁYCH. Komiks na żywo 65
TEATR POWSZECHNY WARSZAWA 66
ROMEO i JULIA 66
TEATR OCHOTY WARSZAWA 67
GABINET 67
WARTO ZOBACZYĆ 68
U NIEJ W DOMU 68
w kinie 68
MÓJ PRZYJACIEL WRÓG 69
WARTO PRZECZYTAĆ 70