"Jak pisać pracę magisterską"

Identyfikator Librowy: 67277

Spis treści

Strona tytułowa 2

Spis treści 3

Wprowadzenie 7

Część I: Aparatura pojęciowa związana z metodologią 9

Temat pracy 9

Cel badań 10

Problem 13

Hipoteza 18

Zmienne i ich graficzne przedstawienie 20

Co oznacza słowo „wskaźnik”? Rodzaje wskaźników. Dobór i interpretacja wskaźników 23

Klasyfikacja metod badań 27

Pojęcie metody badań 29

Techniki badawcze 31

Eksperyment pedagogiczny 33

Narzędzie badawcze 33

Monografia pedagogiczna 34

Metoda indywidualnych przypadków 35

Metoda sondażu diagnostycznego 36

Co nazywamy obserwacją? 37

Ankieta 38

Wywiad 38

Określenie analizy dokumentów 39

Arkusz obserwacyjny 40

Pojęcie testu osiągnięć szkolnych 40

Kwestionariusz 41

Skala 41

Kategoryzacja 42

Korelacja 42

Typ badań 42

Badania diagnostyczne 43

Grupy czynników 46

Etapy badań pedagogicznych 51

Część II: Strona formalno-językowa pracy 54

Strona tytułowa 54

Struktura pracy 56

Wstęp (słowo wstępne, zagadnienia wstępne, wprowadzenie) 60

Układ rozdziału 63

Struktura części teoretycznej 65

Struktura rozdziału metodologicznego 67

Definicja pojęć 69

Zakończenie pracy 71

Tabela 74

Wykres i tabela 83

Przypisy 86

Bibliografia 91

Załączniki 94

Akapit 96

Wybór formy czasowników 97

Wyrazy spajające treść 98

Rejestr niektórych wyrażeń i zwrotów metatekstowych podkreślających porządek i logiczność wypowiedzi4 100

Słownictwo wyrażające stosunek piszącego do własnej wypowiedzi, wyrazy oceniające 102

Zestaw zwrotów nawiązujących do wypowiedzi zarówno przedmówców, jak i własnych, wcześniejszych6 103

Zwroty grzecznościowe 104

Przepisywanie na maszynie (komputerze) 105

Część III: Zestaw wyrażeń i zwrotów pomocnych w redagowaniu pracy 109

Jak zatytułować rozdział teoretyczny? 109

Zestaw wyrażeń określających podstawy metodologiczne i organizację badań 110

Zwroty służące wprowadzeniu definicji 112

Zestaw określeń pomocnych w formułowaniu hipotez 114

Jak rozpocząć rozdział – przykłady 120

Typowe sformułowania dotyczące zapowiedzi wprowadzenia tabeli 124

Rejestr proponowanych sformułowań rozpoczynających analizę danych 126

Słownictwo stosowane przy analizie i interpretacji danych 129

Wprowadzenie cytatu1 131

Sformułowania służące wprowadzeniu przykładów 133

Zestaw wyrażeń określających nasilenie 135

Przykłady wypowiedzi podsumowujących rozdział (podsumowanie rozdziału; wnioski; uwagi końcowe; wnioski ogólne; podsumowanie i wnioski) 142

Zestaw sformułowań rozpoczynających zakończenie pracy 146

Bibliografia (wybrane pozycje) 149

Strona redakcyjna 151