"Jak pisać pracę magisterską"
Identyfikator Librowy: 67277
Spis treści
Strona tytułowa 2
Spis treści 3
Wprowadzenie 7
Część I: Aparatura pojęciowa związana z metodologią 9
Temat pracy 9
Cel badań 10
Problem 13
Hipoteza 18
Zmienne i ich graficzne przedstawienie 20
Co oznacza słowo „wskaźnik”? Rodzaje wskaźników. Dobór i interpretacja wskaźników 23
Klasyfikacja metod badań 27
Pojęcie metody badań 29
Techniki badawcze 31
Eksperyment pedagogiczny 33
Narzędzie badawcze 33
Monografia pedagogiczna 34
Metoda indywidualnych przypadków 35
Metoda sondażu diagnostycznego 36
Co nazywamy obserwacją? 37
Ankieta 38
Wywiad 38
Określenie analizy dokumentów 39
Arkusz obserwacyjny 40
Pojęcie testu osiągnięć szkolnych 40
Kwestionariusz 41
Skala 41
Kategoryzacja 42
Korelacja 42
Typ badań 42
Badania diagnostyczne 43
Grupy czynników 46
Etapy badań pedagogicznych 51
Część II: Strona formalno-językowa pracy 54
Strona tytułowa 54
Struktura pracy 56
Wstęp (słowo wstępne, zagadnienia wstępne, wprowadzenie) 60
Układ rozdziału 63
Struktura części teoretycznej 65
Struktura rozdziału metodologicznego 67
Definicja pojęć 69
Zakończenie pracy 71
Tabela 74
Wykres i tabela 83
Przypisy 86
Bibliografia 91
Załączniki 94
Akapit 96
Wybór formy czasowników 97
Wyrazy spajające treść 98
Rejestr niektórych wyrażeń i zwrotów metatekstowych podkreślających porządek i logiczność wypowiedzi4 100
Słownictwo wyrażające stosunek piszącego do własnej wypowiedzi, wyrazy oceniające 102
Zestaw zwrotów nawiązujących do wypowiedzi zarówno przedmówców, jak i własnych, wcześniejszych6 103
Zwroty grzecznościowe 104
Przepisywanie na maszynie (komputerze) 105
Część III: Zestaw wyrażeń i zwrotów pomocnych w redagowaniu pracy 109
Jak zatytułować rozdział teoretyczny? 109
Zestaw wyrażeń określających podstawy metodologiczne i organizację badań 110
Zwroty służące wprowadzeniu definicji 112
Zestaw określeń pomocnych w formułowaniu hipotez 114
Jak rozpocząć rozdział – przykłady 120
Typowe sformułowania dotyczące zapowiedzi wprowadzenia tabeli 124
Rejestr proponowanych sformułowań rozpoczynających analizę danych 126
Słownictwo stosowane przy analizie i interpretacji danych 129
Wprowadzenie cytatu1 131
Sformułowania służące wprowadzeniu przykładów 133
Zestaw wyrażeń określających nasilenie 135
Przykłady wypowiedzi podsumowujących rozdział (podsumowanie rozdziału; wnioski; uwagi końcowe; wnioski ogólne; podsumowanie i wnioski) 142
Zestaw sformułowań rozpoczynających zakończenie pracy 146
Bibliografia (wybrane pozycje) 149
Strona redakcyjna 151