"Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w procesie edukacji wczesnoszkolnej"

Identyfikator Librowy: 99863

Spis treści

CZĘŚĆ I. Kompetencje kluczowe jako warunek i wynik uczenia się przez całe życie 4

Wprowadzenie 4

ROZDZIAŁ 1 Istota i rodzaje kompetencji kluczowych 4

ROZDZIAŁ 2. Konstruktywizm poznawczy i społeczny jako podstawa teoretyczna nabywania kompetencji kluczowych 7

ROZDZIAŁ 3. Uczenie się dzieci jako warunek ich rozwoju i nabywania kompetencji kluczowych 11

CZĘŚĆ II. Rozwijanie kompetencji kluczowych w przedszkolu i szkole 15

ROZDZIAŁ 4. Porozumiewanie się w języku ojczystym 15

ROZDZIAŁ 5. Porozumiewanie się w językach obcych 19

ROZDZIAŁ 6. Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne uczniów klas młodszych 24

ROZDZIAŁ 7. Kompetencje informatyczne 28

ROZDZIAŁ 8. Kompetencja uczenia się 32

ROZDZIAŁ 9. Kompetencje społeczne i obywatelskie 36

ROZDZIAŁ 10. Inicjatywność i przedsiębiorczość 40

ROZDZIAŁ 11. Świadomość i ekspresja kulturalna 43

ROZDZIAŁ 12. Dbanie o zdrowie i sprawność fizyczną 47

CZĘŚĆ III. Nauczyciel XXI wieku – wybrane aspekty działalności edukacyjnej 50

ROZDZIAŁ 13. Rodzaje interakcji wychowawczych w procesie uczenia się dziecka 50

ROZDZIAŁ 14. Praca zindywidualizowana z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych 53

Bibliografia 57