Często zadawane pytania

Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z listą odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (FAQ).
  1. Czy do korzystania z IBUK Libra potrzebuję połączenia z Internetem?

    Tak, połączenie z Internetem jest niezbędnym warunkiem korzystania z platformy IBUK Libra.

  2. Czy mogę korzystać z platformy IBUK Libry na czytniku?

    Niestety z książek nie można korzystać na czytniku ebooków. Publikacje dostępne są wyłącznie online, przez aktualne wersje przeglądarek internetowych, obsługujących standard HTML 5 np. Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Microsoft Edge. Niektóre czytniki mają zainstalowaną swoją przeglądarkę, ale nie działają w standardzie HTML 5.

  3. Czy zawsze muszę się logować na stronie IBUKA Libry, żeby mieć dostęp do książek, wykupionych przez moją bibliotekę/instytucję?

    Nie. Jeśli korzystasz z platformy IBUK Libra na komputerze, połączonym z siecią instytucji, która wykupiła u nas dostęp do konkretnych książek (np. na komputerze w bibliotece), to masz możliwość szybkiego podglądu treści publikacji, bez konieczności logowania się na stronie. Jednak gdy chcesz pracować z tekstem w myIBUK (robić notatki, zaznaczenia w tekście, czy też, aby system zapamiętał ostatnio czytaną przez Ciebie stronę etc.) należy zalogować się na stronie IBUKA Libry i przejść do myIBUK.

  4. Czym różni się przeglądanie książki w IBUK Librze, od czytania publikacji w myIBUK?

    Dostęp do książki bezpośrednio przez naszą stronę libra.ibuk.pl to szybki podgląd książki, służący głównie do zapoznania się z tematyką książki. Jeżeli chcesz czytać książkę bądź z nią pracować, zachęcamy do korzystania z czytnika: myIBUK reader.ibuk.pl "dodaj do półki" , a następnie wybrać myIBUK. Tam można tworzyć notatki, robić zaznaczenia w tekście, ponadto system zapamiętuje na której stronie zakończyłeś ostatnio czytanie itp. Podczas korzystania z czytnika myIBUK, nie będzie się pokazywał tak często komunikat typu "Hej, czy wciąż tam jesteś?", lub "Twój dostęp wygasł".

  5. Czy jest możliwy zdalny dostęp do IBUK Libry?

    Tak. Książki wykupione przez daną bibliotekę czy instytucję możesz czytać również za pośrednictwem własnego komputera (laptopa, tabletu), po uprzednim zalogowaniu się do sieci instytucji. Jeśli instytucja nie ma własnego systemu autoryzacji do sieci, dostęp jest możliwy dzięki kodom PIN, po które należy się zwrócić do wybranej instytucji. Kod PIN wiąże konto indywidualne z zasobami wykupionymi przez instytucję.

  6. Jak powiązać konto z zasobem książek wykupionych przez swoją bibliotekę za pomocą otrzymanego od niej kodu PIN?

    • zarejestruj się na stronie IBUK LIBRY;
    • zaloguj się na platformie IBUK Libry
    • wybierz (w prawym górnym rogu) "wprowadź PIN"
    • wpisz otrzymany kod PIN
    • kliknij „zatwierdź”

    Kod PIN można tylko raz powiązać z konkretnym kontem.

  7. Czy z IBUKA Libra można korzystać na urządzeniach mobilnych?

    Tak, IBUK Libra jest przystosowany do działania na urządzeniach mobilnych o przekątnej ekranu min. 5”. Sposób korzystania z IBUKA Libry na urządzeniach jest uzależniony od metody autoryzacji do sieci obowiązującej w instytucji. Dla instytucji korzystających z weryfikacji użytkownika poprzez:

    1. serwer proxy, VPN, HAN itp. należy zalogować się do sieci drogą właściwą dla instytucji (logowanie do zasobów zdalnych), a następnie wejść na libra.ibuk.pl
    2. kod PIN, wystarczy zalogować się na stronie libra.ibuk.pl, potem powiązać konto z jednorazowym kodem PIN, otrzymanym w bibliotece

  8. Czy lista tytułów jest zamknięta? Czy będą pojawiać się nowe pozycje?

    Lista tytułów w IBUKU Librze nie jest zamknięta i będzie systematycznie rozbudowywana. Należy jednak pamiętać, że pojawienie się nowych książek w bezpłatnym dla Ciebie dostępie, zależy wyłącznie od opcji wykupionej przez Twoją instytucję/bibliotekę.

    Zawsze możesz zgłosić instytucji potrzebę zakupu dostępu do danej pozycji.

  9. Czy w IBUKU Librze można drukować i kopiować fragmenty książek?

    Nie ma takiej możliwości. Wspomniane funkcjonalności można wykupić wraz z indywidualnym dostępem na stronie

  10. Ile maksymalnie książek może czytelnik dodać na swoją wirtualną półkę myIBUK?

    Nie ma żadnego limitu.

  11. Ile publikacji może jednocześnie przeglądać użytkownik?

    Użytkownik może przeglądać jednocześnie Jedną publikację.

  12. Czy IBUK Libra działa w każdej przeglądarce internetowej?

    Katalog IBUK Libra, dostępny pod adresem libra.ibuk.pl, działa w każdej przeglądarce internetowej. Zalecanymi przeglądarkami do korzystania z czytnika myIBUK są: Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Microsoft Edge.

  13. Czy mogę pobrać publikację na dysk?

    Nie, nie ma takiej możliwości.

  14. Interesuje mnie dostęp do innej książki, która nie została wykupiona przez moją bibliotekę. Jak mogę otrzymać dostęp do tego tytułu

    Jeśli nie masz dostępu do publikacji, którą chcesz przeczytać, to możesz zgłosić na nią zapotrzebowanie bezpośrednio z naszej strony.

    Zachęcamy do zgłoszenie zapotrzebowania na daną książkę, bezpośrednio na stronie IBUKA Libry za pomocą opcji: Zgłoś zakup. Twoja prośba zostanie przekazana bibliotece, która podejmie ostateczną decyzję odnośnie zakupu danej pozycji.

  15. Co mogę zrobić, gdy książka nie chce mi się otworzyć w czytniku myIBUK?

    Należy zaktualizować przeglądarkę internetową, bądź skorzystać z innej przeglądarki. Zalecamy korzystanie z najnowszych wersji: Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Microsoft Edge.

    Jeśli pomimo tego nadal pojawia się problem, to prosimy o kontakt z nami poprzez formularz „zgłoś problem” lub pisząc wiadomość na adres: pomoc@libra.ibuk.pl.

  16. Co mam zrobić, gdy po rejestracji nie otrzymam maila potwierdzającego chęć założenia konta?

    Sprawdź, czy wiadomość nie trafiła do folderu spam lub kosz (wiadomości śmieci). Ewentualnie ponów próbę założenia konta. Jeżeli sytuacja się powtórzy, skontaktuj się proszę z nami, poprzez formularz „zgłoś problem” lub pisząc wiadomość na adres: pomoc@libra.ibuk.pl.

  17. Jak usunąć konto?

    Napisz maila, z prośbą o usunięcie konta poprzez formularz „zgłoś problem” lub pisząc wiadomość na adres: pomoc@libra.ibuk.pl.

    WAŻNE! Posiadanie konta jest bezpłatne - nie pobieramy od użytkowników żadnych opłat.

  18. Co mam zrobić, gdy zapomnę hasła do swojego konta?

    Skorzystaj z opcji „nie pamiętam hasła”. Podaj swój adres mailowy, który wpisywałeś podczas rejestracji konta. Na podany adres otrzymasz wiadomość z hasłem tymczasowym. Ze względów bezpieczeństwa należy zmienić hasło po zalogowaniu się do systemu.