Wydawnictwo Naukowe PWN SAibuk@pwn.plhttps://libra.ibuk.pl/20240325pl.ibuk.fiszka.id.234371.pozycja030015978838107073700BC010cm020cm0101Psychopedagogiczne mity. Jak zachować naukowy sceptycyzm w edukacji i wychowaniu?1A01Tomasz Garstka004970320pomoc psychologiczno-pedagogiczna0300Wyróżnienie w konkursie „Książka dla trenera” Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu
W książce omówiono popularne tezy, niepoparte wynikami naukowych badań empirycznych, i mity na temat metod nauczania, wychowania, pomocy psychopedagogicznej dla dzieci i młodzieży. Przedstawiono psychologiczne mechanizmy i wyjaśniono, dlaczego łatwo dać się uwieść pseudonauce, kierując się dobrymi intencjami.
Adresaci: Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych i rodziców uczniów. Zainteresuje również studentów kierunków nauczycielskich, psychologii, pedagogiki. "(...) to książka niezwykle ważna, potrzebna i rzadka. Autor rozprawia się z obecnymi w edukacji mitami nie tylko z pozycji obiektywnego obserwatora, lecz także aktywnego praktyka nierzadko wcześniej uwikłanego w ich rozpowszechnianie, co zwiększa wiarygodność przekazu. Niezwykle cenne są odwołania do literatury i rzetelne "śledztwa", jakie przeprowadził, aby ustalić pochodzenie niektórych pseudonaukowych koncepcji. Napisana przystępnym językiem z pewnością znajdzie szerokie grono odbiorców wśród nauczycieli, rodziców zainteresowanych głębiej edukacją swoich dzieci i - na co szczerze liczę - wśród reformatorów edukacji i osób decydujących o jej kształcie".
dr Tomasz Witkowski
'0400PODZIĘKOWANIA | str. 9
WPROWADZENIE | str. 13
ROZDZIAŁ 1
PSYCHOLOGIA I PEDAGOGIKA JAKO DZIEDZINY NAUKI | str. 25
ROZDZIAŁ 2
KOMPETENCJA KRYTYCZNEGO MYŚLENIA | str. 50
ROZDZIAŁ 3
"DLACZEGO NIE DZIAŁA, SKORO UWAŻAM, ŻE DZIAŁA?" | str. 71
CZĘŚĆ I
MODA NA "NEURO" | str. 97
ROZDZIAŁ 4
WYGIMNASTYKOWAĆ MÓZG? | str. 99
ROZDZIAŁ 5
ZAPROGRAMOWAĆ NEUROLINGWISTYCZNIE | str. 130
ROZDZIAŁ 6
POMAGAĆ INTEGROWAĆ SENSORYCZNIE | str. 160
ROZDZIAŁ 7
BYĆ NEURODYDAKTYCZNYM INNOWATOREM | str. 188
CZĘŚĆ II
NAUCZANIE BEZ DOWODÓW EFEKTYWNOŚCI | str. 211
ROZDZIAŁ 8
STOCZYĆ SIĘ Z PIRAMIDY DALE'A | str. 213
ROZDZIAŁ 9
UTONĄĆ W ZŁUDZENIACH STYLÓW UCZENIA SIĘ | str. 230
ROZDZIAŁ 10
WYSZUKAĆ (JAKĄŚ) INTELIGENCJĘ | str. 254
ROZDZIAŁ 11
PODWYŻSZAĆ SAMOOCENĘ UCZNIÓW | str. 282
ROZDZIAŁ 12
POZNAĆ MOC GRUPOWĄ KLASY | str. 301
CZĘŚĆ III
WYCHOWANIE, INTERWENCJA, TERAPIA | str. 329
ROZDZIAŁ 13
CZY NAUCZYCIEL JEST "WYKRYWACZEM KŁAMSTW" UCZNIÓW? | str. 331
ROZDZIAŁ 14
CZY SZKOŁOM GROZI "IDEOLOGIA GENDER"? | str. 354
ROZDZIAŁ 15
CZY RELIGIA W SZKOLE JEST GWARANCJĄ MORALNEGO WYCHOWANIA? | str. 392
ROZDZIAŁ 16
CZY WYZWOLENIE RODZICÓW UCZNIA Z "UWIKŁANIA" MOŻE MU POMÓC? | str. 417
ROZDZIAŁ 17
CZY DEBRIEFING PO SYTUACJACH KRYZYSOWYCH ZAPOBIEGA PTSD? | str. 431
ROZDZIAŁ 18
CZY FREUD I SPÓŁKA MAJĄ JESZCZE COŚ DO POWIEDZENIA W SZKOLE? | str. 458
NA ZAKOŃCZENIE | str. 485
INFORMACJA O AUTORZE | str. 49501000301https://o.ibuk.pl/public/images/okladki/500/q1/234371.jpg01Wolters Kluwer Polska SAPL012016PL01Wolters Kluwer Polska SA200249.00015PLN