Wydawnictwo Naukowe PWN SAibuk@pwn.plhttps://libra.ibuk.pl/20240325pl.ibuk.fiszka.id.235443.pozycja030015978836514994700BC010cm020cm0101Umysł (w) sieciEdukacja medialna dla uczestnictwa w kulturze globalnej1A01Robert Szymiec004000320model edukacji medialnej media sieciowe inżynieria społeczna sprawdź kto buduje twoją rzeczywistość0300Publikacja dla nauczycieli zainteresowanych pogłębieniem wiedzy o współczesnych mediach oraz wykorzystaniem Internetu do prowadzenia zajęć metodą immersyjno-medialną
- kto buduje naszą rzeczywistość?
- czy Internet staje się globalną świadomością i co z tego wynika?
- jak wykorzystać "zanurzenie" (immersję) w sieci Internet do zaangażowania uczniów w proces uczenia się, czyli odwrócenie ról nauczyciela i ucznia (metoda immersyjno-medialna)
'0400PRZEDMOWA
WSTĘP
I. MEDIA JAKO WYŁANIAJĄCA SIĘ ŚWIADOMOŚĆ WSZECHŚWIATA
1.1. Wprowadzenie
1.2. Rozumienie mediów
1.3. Wyłanianie się rzeczywistości
1.4. Media – próba definicji otwartej
1.5. Uwagi końcowe
II. MEDIA JAKO WYZNACZNIK RZECZYWISTOŚCI SPOŁECZNEJ
2.1. Wprowadzenie
2.2. Media w wymiarze społeczno-komunikacyjnym, językowym i kulturowym
2.3. Fenomen mediów współczesnych
2.4. Media a inżynieria społeczna
2.5. Wiodące opowieści i restrykcje medialne
2.6. Media korporacyjne
2.7. Konstruktywizm indukowany i mity medialne
2.8. Uwagi końcowe
III. DOTYCHCZASOWE KONCEPCJE EDUKACJI MEDIALNEJ NA ŚWIECIE
3.1. Wprowadzenie
3.2. Model kanadyjski
3.3. Model brytyjski i inne kraje europejskie
3.4. Edukacja medialna w Turcji
3.5. Doświadczenia społecznych organizacji edukacyjnych
3.6. Uwagi końcowe
IV. DOROBEK EDUKACJI MEDIALNEJ W POLSCE
4.1. Wprowadzenie
4.2. Ośrodek poznański
4.3. Ośrodek warszawski
4.4. Ośrodek krakowski
4.5. Ośrodek rzeszowski
4.6. Ośrodek katowicki
4.7. Uwagi końcowe
V. ZARYS PROPONOWANEGO MODELU
5.1. Wprowadzenie
5.2. Edukacja medialna transgresywno-kulturowa
5.3. Kultura medialna ery mediów globalnych
5.4. Kultura a język
5.5. Kultura i język a procesy poznawcze
5.6. Kultura i język a osobowość
5.7. Kultura i język globalny – kultura bez barier
5.8. Kompetencje w edukacji medialnej
5.9. Trzy obszary kompetencji w proponowanej edukacji medialnej
5.10. Uwagi końcowe
VI. IMPLEMENTACJA PROPONOWANEGO MODELU
6.1. Wprowadzenie
6.2. Synergizm trzech proponowanych obszarów
6.3. Przegląd proponowanych zagadnień
6.4. Immersja językowa w edukacji medialnej
6.5. Nauczanie responsywne w edukacji medialnej
6.6. Metoda immersyjno-medialna w edukacji medialnej
6.7. Neohumanizm i nowe horyzonty edukacji medialnej
6.8. Uwagi końcowe
VII. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH
7.1. Proces badawczy i budowanie hipotezy bazowej
7.2. Cele badań
7.3. Problemy i hipotezy badawcze
7.4. Zmienne, ich kategorie i wskaźniki
7.5. Metody, narzędzia i organizacja badań
7.6. Dobór grupy badawczej
VIII. ANALIZA PROBLEMÓW I HIPOTEZ BADAWCZYCH
8.1. Problemy diagnostyczne
8.2. Problemy zależnościowe
8.3. Hipotezy badawcze
8.4. Raport z obserwacji uczestniczącej
ZAKOŃCZENIE
ZAŁĄCZNIKI
Materiały do proponowanego podręcznika
Prezentacja zebranych danych
Narzędzia badawcze
Egzamin z pedagogiki medialnej
BIBLIOGRAFIA01000301https://o.ibuk.pl/public/images/okladki/500/o2/235443.jpg01Empi2PolskaPL012016PL01Empi2200230.00015PLN